قرار است بازرسان کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا برای بازدید از شرایط ورزشگاه آزادی به زودی راهی ایران شوند.

به گزارش همشهری آنلاین، امیرمهدی علوی در خصوص آخرین وضعیت ورزشگاه آزادی اظهار داشت: با تلاش دوستان، در هر سه شیفت عزیزانی در ورزشگاه آزادی مشغول به کار هستند تا هر چه سریع‌تر این ورزشگاه آماده شود. در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی و لیگ نخبگان آسیا، فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا قوانین جدیدی را نسبت به ورزشگاه‌های میزبان بازی‌ها اعمال خواهند کرد.

او ادامه داد: موضوع VIP حتماً مورد تاکید است و پیش از برگزاری دیدارهای تیم ملی نباید هیچگونه بازی در ورزشگاه انجام شود به همین دلیل برخی از بازی‌ها در ورزشگاه تختی انجام می‌شود.

علوی خبر داد: بازرسان ویژه کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا در هفته اول شهریور به ایران سفر خواهند کرد تا از ورزشگاه آزادی دیدن کنند.

علوی در خصوص ورود تجهیزات سیستم کمک داور ویدیویی VAR گفت: تاکنون ۱۳ جلسه در سال ۱۴۰۳ بین مدیران شرکت تجهیز اماکن ورزشی، وزارت ورزش و جوانان، فدراسیون فوتبال و صداوسیما برگزار شد. (مبلغ لازم برای راه‌اندازی سیستم VAR) به حساب شرکت تجهیز واریز شد. نحوه اتصال تکنولوژی به سامانه‌های صداوسیما مورد بررسی بود. در این زمینه هم جلسه‌ای با معاونت توسعه فنی صداوسیما برگزار شد.

او با بیان اینکه صداوسیما تأییدیه لازم را برای کارهای فنی تکنولوژی VAR صادر کرده است، گفت: پس از آن، کار پرداخت وجه و خرید دستگاه‌های تکنولوژی VAR را پیش رو داریم که امیدوارم سریع‌تر انجام شود. ما در تقویم خیلی عقب هستیم. شرکتی که تکنولوژی VAR را آماده کرده، منتظر است تا وارد فاز اجرایی شود. حتی اگر از امروز به‌صورت شبانه‌روزی برای تجهیز ورزشگاه‌ها کار کنیم، باز هم عقب هستیم.

علوی درباره قرعه کشی فصل جدید رقابت های لیگ برتر گفت: اگر همه چیز منظم پیش رود در هفته اول مرداد قرعه کشی خواهیم داشت که هنوز قطعی نیست و در هفته دوم مرداد هم جشن برترین های فصل بیست و سوم انجام می شود.

منبع: مهر