تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۹

انفجار باتری موبایل در خودروی پراید در شهرستان زرند استان کرمان، ماشین را به آتش کشید.

همشهری آنلاین - حوادث: حوالی ساعت ۸:۵۰صبح دیروز به آتش‌نشانی شهرستان زرند در استان کرمان خبر رسید که یک خودروی پراید به دلایلی نامعلوم در کوچه طالقانی این شهر دچار حریق شده است.

به‌دنبال این تماس تیم اطفای حریق راهی محل حادثه شدند و با دیدن خودروی سواری که صندلی‌ عقب آن دچار آتش‌سوزی شده بود، عملیات مهار آتش را آغاز کرد. ظرف چند دقیقه آتش مهار شد و از آنجا که صاحب خودرو نمی‌دانست دلیل حریق چه بوده، آتش‌نشانان به بررسی‌های تخصصی پرداختند و خیلی زود علت حریق مشخص شد.

بخشی، رئیس آتش‌نشانی شهرستان زرند به همشهری می‌گوید: وقتی گزارش آتش گرفتن یک خودروی پراید به آتش‌نشانی اعلام شد، تیمی از امدادگران راهی محل حادثه شدند. خودروی پراید در کوچه‌ای پارک بوده که ناگهان دچار آتش‌سوزی شده بود. وقتی آتش‌نشانان به محل حادثه رسیدند، ظرف مدت کوتاهی موفق به اطفای حریق شدند و در بررسی‌ها معلوم شد که علت آتش‌سوزی، انفجار باتری گوشی موبایل بوده است.

وی ادامه داد: صاحب گوشی آن را روی صندلی عقب پراید جا گذاشته بود و از آنجا که ماشین در بیرون از خانه و زیر آفتاب پارک بود، احتمالا به‌دلیل گرما، باتری گوشی دچار انفجار شده و صندلی عقب ماشین شروع به سوختن کرده بود که خوشبختانه بموقع آتش‌ خاموش و از وارد آمدن خسارت بیشتر به‌خودروی سواری جلوگیری شد.

رئیس آتش‌نشانی زرند به شهروندان توصیه کرد با توجه به گرم‌تر شدن هوا، برای پیشگیری از آتش‌سوزی‌ از قرار دادن بطری‌های پلاستیکی و شیشه‌ای آب معدنی، انواع اسپری و فندک و همچنین لپ‌تاپ در خودرو و در مجاورت نور خورشید خودداری کنند.

منبع: همشهری آنلاین