مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۳
۰ نفر

در پی آتش‌سوزی در خانه سالمندان شهری در شرق اروگوئه ۱۰نفر جان خود را از دست دادند.

خانه سالمندان اروگوئه

همشهری آنلاین - حوادث: به نقل از رویترز، ساعت ۶صبح روز یکشنبه به وقت محلی، آتش‌نشانی و پلیس شهر ترینتای‌ترس اروگوئه در جریان آتش‌سوزی در یکی از خانه‌های سالمندان مرکز این شهر قرار گرفتند.
با حضور تیم‌های آتش‌نشانی در محل حادثه، معلوم شد مرکز مورد نظر آسایشگاهی خصوصی با ۶ اتاق است که در هنگام حادثه ۸زن و ۲مرد سالخورده در آن حضور داشتند. علاوه بر آنها، یک سرایدار ۲۰ساله نیز در این آسایشگاه حضور داشت که پس از وقوع آتش‌سوزی توانسته بود خود را از در پشتی که به گاراژ می‌رسید، از مهلکه نجات دهد و از ساختمان خارج شود.

این سرایدار جوان پس از نجات جانش، با پلیس و آتش‌نشانی تماس گرفته و حادثه را گزارش داده بود.

آتش‌نشانان پس از به‌ دست آوردن اطلاعات اولیه، عملیات اطفای حریق را آغاز کردند. در ورودی آسایشگاه به‌دلیل شدت آتش‌سوزی مسدود و باعث شده بود که ساکنان نتوانند فرار کنند. آتش‌نشانان همزمان با عملیات اطفای حریق، وارد خانه سالمندان شدند، اما بررسی‌ها نشان می‌داد که ۷نفر از سالمندان بر اثر دودگرفتگی جانشان را از دست داده‌اند. در این حادثه، ۳سالمند دیگر دچار جراحات و صدمات بیشتری شده بودند که به بیمارستان منتقل شدند، اما به‌رغم تلاش پزشکان آنها نیز به کام مرگ رفتند.

پس از اطفای حریق و بررسی‌های کارشناسانه معلوم شد که آتش‌سوزی از یک وسیله گرمایشی در اتاق نشیمن آغاز و به‌سرعت باعث شعله‌ور شدن مبل‌ها و لوازم شده بود. بررسی‌ها نشان می‌داد که قربانیان وقتی موفق به نجات جانشان نشده بودند، به اتاق‌هایشان پناه برده بودند، اما بر اثر دودگرفتگی دچار خفگی شده بودند. گفتنی است که از هفته گذشته به علت بروز موج سرما در اروگوئه دمای هوا در اوایل صبح زیر صفر درجه سانتی‌گراد است و در طول روز از ۱۰درجه فراتر نمی‌رود و مردم مجبورند از وسایل گرمایشی استفاده کنند.

کد خبر 865789
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha