رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت آموزش و پرورش گفت: تصحیح اوراق حدود ۹۸.۵ درصد پاسخ‌برگ‌ها در امتحانات پایه دوازدهم سراسر کشور انجام شده و آماده اعلام نتیجه است.

به گزارش همشهری آنلاین، محسن زارعی رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت آموزش و پرورش با بیان اینکه در ستاد عالی آزمون‌ها روند تصحیح پاسخ‌برگ‌ها در پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم بررسی و پیشرفت خوبی به همراه داشت گفت: در حال نهایی‌شدن پاسخ‌برگ‌ها در فرایند تصحیح سوم هستیم و بازبینی‌ها در حال انجام است.

وی با بیان اینکه تعداد پاسخ‌برگ‌ها در پایه دوازدهم در برخی از دروس بسیار زیاد بود، افزود: تصحیح اوراق تمامی دروس انجام شده و حدود ۹۸.۵ درصد پاسخ‌برگ‌ها در سراسر کشور برای دانش‌آموزان پایه دوازدهم انجام شده و آماده اعلام نتیجه است.

اعلام نتیجه اولیه امتحانات نهایی بعد از کنکور

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت آموزش و پرورش اظهار کرد: بنا به درخواست دانش‌آموزان شرکت‌کننده در آزمون سراسری، خانواده‌ها و بعضی از مدیران مدارس ناظر به اینکه پایان هفته آزمون سراسری برگزار خواهد شد و این اعلام نتیجه ممکن است به تمرکز دانش‌آموزان آسیب بزند لذا تصمیم گرفته شد اعلام نتیجه اولیه بعد از آزمون سراسری صورت گیرد.

تصحیح چهارم با درخواست دانش‌آموزان انجام می‌شود

وی افزود: بعد از دریافت اعلام نتیجه، افراد می‌توانند با علم و اطمینان به اینکه نمره آن‌ها نسبت به نمره اعلامی تغییر می‌کند، درخواست بررسی مجدد دهند که تصحیح چهارم توسط مصحح مستقل انجام شده و ممکن است این تصحیح باعث کاهش نمره یا افزایش و یا تثبیت همان نمره قبلی شود.

زارعی با بیان اینکه با توجه به راهنمای تصحیح که قبلا منتشر شده، مرور آن و یقین حاصل کردن از ارتقای نمره، دانش‌آموزان می‌توانند درخواست بررسی مجدد دهند، گفت: نباید تصور داشت که درخواست بررسی مجدد، نمره آن‌ها افزایش می‌دهد.

وی با بیان اینکه سعی می‌شود برای پایه‌های دهم و یازدهم هم همین روند ادامه پیدا کند و اعلام نتیجه اولیه انجام شود، افزود: فرصتی برای بررسی مجدد با علم به افزایش نمره برای این دانش‌آموزان نیز داده می‌شود.

زمان برگزاری امتحانات جبرانی

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت آموزش و پرورش گفت: بر اساس مصوبه کمیسیون اساسنامه شورای عالی آموزش و پرورش تصمیم گرفته شد زمان آزمون‌های جبرانی که پیشتر تحت عنوان آزمون شهریورماه ذکر شده بود جلوتر بیاید و به دلیل آسیب‌زا بودن به زمان ثبت‌نام‌ها و شروع سال تحصیلی، به شهریور ماه موکول نشود.

وی ادامه داد: آزمون‌های جبرانی از نیمه مرداد ماه آغاز و طی بخشنامه‌ای که در حال مستندسازی است به مدیران مدارس ابلاغ خواهد شد، در حال حاضر برنامه آزمون نهایی پایه دوازدهم (آزمون جبرانی) از ۱۵ مردادماه آغاز خواهد شد و تا یک شهریورماه ادامه خواهد داشت.

زارعی با بیان اینکه برنامه به گونه‌ای طراحی شده که آزمون‌ها با فاصله انجام شود، گفت: دانش‌آموزان تمام دروس را امتحان نمی‌دهند و فقط دروس افتاده آزمون گرفته می‌شود.

تاثیر نمرات آزمون‌های جبرانی در ثبت‌نام مراکز آموزش عالی

این مسئول با بیان اینکه نمرات آزمون‌های جبرانی برای ثبت‌نام در مرکز آموزش عالی موثر خواهد بود، افزود: در انتخاب رشته صرفا با معدل( معدل نوبت جبرانی) برای آن‌ها محاسبه می‌شود که کمکی در معدل آن‌ها بوده و در ثبت‌نام آن‌ها لحاظ شود، لذا ارزشیابی توصیفی دوره ابتدایی تمام پایه‌ها نیز تا پایان مرداد باید پایان بپذیرد و اعلام نتیجه تا پایان مرداد انجام شود.

زمان پایان آزمون‌های جبرانی

رئیس مرکز ارزش‌یابی و تضمین کیفیت آموزش و پرورش با بیان اینکه برای دوره اول متوسطه نیز آزمون‌های منطقه‌ای و استانی به این صورت برنامه‌ریزی خواهد شد اظهار کرد: کلاس جبرانی طی این بازه زمانی برگزار خواهد شد لذا پایان آزمون‌ها اول شهریور خواهد بود و بلافاصله اعلام نتیجه برای آمادگی دانش‌آموزان به پایه‌ها و دوره‌های بالاتر انجام می‌شود تا با فرصت کافی ثبت‌نام‌ها انجام شود.

منبع: ایسنا