به گفته معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه امکان برگزاری کنسرت در سه محوطه تاریخی استان وجود دارد.

به گزارش همشهری آنلاین،‌کیومرث خانی لعل آبادی معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، با اشاره به کنسرت اخیر علیرضا قربانی در محوطه تاریخی تخت جمشید، اظهارکرد: بناها و محوطه های تاریخی کرمانشاه نیز این امکان را دارند که میزبان برگزاری کنسرت‌ها باشند.

وی افزود: اوایل دهه ۹۰ اجرای سالار عقیلی و اوخر این دهه نیز کنسرت کیهان کلهر در محوطه تاریخی تاق بستان برگزار شد و طی سالهای گذشته هم اجراهای مختلف موسیقی در محوطه ثبت جهانی شده بیستون هم اتفاق افتاده است.

معاون میراث فرهنگی استان تصریح کرد: اگر کسی درخواست برگزاری کنسرت در اماکن تاریخی کرمانشاه را داشته باشد، درخواستش بررسی می شود و در صورتی که در چارچوب ضوابط و مقررات بناها و محوطه های تاریخی باشد، مجوز آن را برایش صادر خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: ما در گذشته تجربه موفقیت آمیز برگزاری کنسرت را در تعدادی از بناها و محوطه های تاریخی استان داشته‌ایم و اکنون نیز این آمادگی برای برگزاری مجدد این برنامه‌ها وجود دارد.

خانی لعل آبادی تاکید کرد: از بین محوطه‌ها و بناهای تاریخی استان، پایگاه ملی بیستون با دو اثر ثبت جهانی شده، پایگاه ملی تاق بستان به عنوان اثر در فهرست موقت ثبت جهانی و پایگاه ملی معبد آناهیتا ظرفیت برگزاری کنسرت را دارند.

وی تاکید کرد: برگزاری این برنامه‌ها در صورتی که با رعایت کامل ملاحضات کارشناسی و ضوابط و مقررات باشد، می‌تواند به معرفی بیشتر محوطه‌های تاریخی و افزایش اقبال مردم به آنها همراه باشد.

معاون میراث فرهنگی کرمانشاه تصریح کرد: البته با توجه به آغاز ماه محرم و بدنبال آن در پیش بودن ماه صفر برگزاری هرگونه برنامه کنسرت و موسیقی در اماکن تاریخی به پس از این ایام موکول خواهد شد.

منبع: ایسنا