سرپرست دبیرخانه HSE شهرداری تهران از ابلاغ دستورالعمل ایمنی برای مساجد، حسینیه‌ها و تکایا به شهرداران مناطق ۲۲ گانه شهر تهران خبر داد.

همشهری آنلاین: به گزارش روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، سجاد موسوی سرپرست دبیرخانه HSE شهرداری تهران با اعلام این خبر گفت:‌ در آستانه ماه محرم و آغاز ایام عزاداری سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌حسین(ع) دستورالعمل ایمنی را برای ارتقاء ایمنی حسینه‌ها، تکایا و مساجد به مناطق ۲۲ گانه شهر تهران ابلاغ کردیم و این اماکن موظف به اجرای پروتکل‌ها و موارد مطرح شده در آن هستند.
به گفته او، پروتکل سلامت ،ایمنی، و محیط زیست (HSE) مساجد، هیات و تکایا همزمان با آغاز ماه محرم و به مناسبت عزاداری سید و سالار شهیدان(ع) و برپایی موکب ها و تکایای عزاداری در سطح شهر تهران به مناطق ۲۲گانه ابلاغ شده و هدف از انجام این کار اهمیت رعایت موارد سلامت، ایمنی و محیط زیست و پیشگیری از خطرات بالقوه و آسیب رسان به شهروندان و عزاداران حسینی بوده است.
موسوی با بیان این‌که اماکن مذکور توسط اداراتHSE مناطق ۲۲گانه مورد بازرسی قرار می گیرند، افزود:به تبع این بازرسی ها عدم انطباق های احتمالی و خطرات کنترل نشده شناسایی و نسبت به رفع آنها اقدام می شود.
به گفته سرپرست دبیرخانه HSE شهرداری تهران، ناظران دبیرخانه سلامت، ایمنی و محیط زیست HSE مناطق به صورت مستمر در طول ایام سوگواری از طریق بازدید میدانی بر حسن اجرای بازرسی های اداراتHSE نظارت خواهند داشت.

منبع: همشهری آنلاین