محمدجواد محمدی می‌گوید پول برایش مهم نیست و دوست دارد جایی بازی کند که پیشرفت کند.

همشهری‌آنلاین - علی اصغر درویش

یکی از بازیکنان که در کوران نقل‌وانتقالات توجه‌ها را به‌خودش جلب کرده، محمدجواد محمدی است. او فصل پیش برای ذوب‌آهن بازی کرد و خیلی زود مهره کلیدی تیم محمد ربیعی شد. مهاجم ذوب‌آهن با ۸گل و ۲پاس‌گل آمار خوبی از خودش به جا گذاشت و حالا در ۲۸سالگی تیم‌های دیگر هم خواهان او هستند. محمدی از فصل گذشته و این روزهای نقل‌وانتقالات حرف‌هایی برای گفتن دارد.

*فصل پیش ذوب‌آهن تقریبا با نفرات جوانی بسته شد و بعد از چند سال به رتبه قابل‌قبولی در لیگ رسید. کمی در مورد اتفاقات فصلی که گذشت صحبت می‌کنی؟

تیم ذوب‌آهن اول فصل هدف‌گذاری مشخصی داشت و به آن هم رسید، ولی اگر کمی باهوش‌تر بودیم، می‌توانستیم به رتبه بهتری هم برسیم. ما در مقطعی دچار نوسان شدیم که این هم در فوتبال طبیعی است. در واقع می‌توانم بگویم فصل خیلی خوبی داشتیم و ذوب‌آهن بعد از ۷-۶سال در جدول پنجم شد و همه ما بازیکنان بابت این موضوع خیلی خوشحال هستیم. برای جام‌حذفی هم برنامه داشتیم که به فینال برسیم ولی متأسفانه در ضربات پنالتی حذف شدیم.

*۸گل برای ذوب‌آهن زدی. در شروع فصل پیش‌بینی این تعداد گل را می‌کردی؟

فکر می‌کردم بیشتر از این تعداد گل بزنم، اما تیم ما در مقطعی خیلی مصدوم داد و کادر فنی مجبور شد از بازیکنان در پست‌های غیرتخصصی‌شان استفاده کند. همین موضوع روی نتیجه تیم و عملکرد من هم تأثیر گذاشت. من ۲پاس‌گل‌ هم داشتم.

*به هدفی که دوست داشتی رسیدی؟

بدون پنالتی ۸گل زدم و فکر می‌کنم این آمار خوبی است ولی دوست داشتم خیلی بهتر از این باشم. توقعم از خودم خیلی بالاست ولی از خودم راضی هستم و برای تیم ذوب‌آهن خیلی کارایی داشتم و از این بابت خیلی خوشحالم.

*برای حضور در تیم ملی انگیزه داری؟

صددرصد. امیرخان از همه بازیکنان لیگ شناخت دارد و من هم افتخار این را داشتم که یک‌بار به اردوی تیم ملی دعوت شوم.

*با حضور بازیکنانی مثل طارمی، آزمون، مغانلو و اسدی به‌نظر می‌رسد کار برای دعوت‌شدن سایر مهاجم‌های لیگ خیلی سخت است.

ما بازیکنان تلاش خودمان را می‌کنیم و ان‌شاءالله هرچه قسمت باشد، پیش بیاید.

*با ذوب‌آهن قرارداد داری؟

نه. قراردادم تمام شده.

*پیشنهاد جدید داری؟

از تیم‌های خیلی خوب و ریشه‌دار کشور پیشنهاد دارم.

*با تیمی‌ هم به توافق رسیده‌ای؟

با چند تیم بالای جدول مذاکره کرده‌ام و قرار است حضوری با آنها صحبت کنم تا به توافق برسم.

*خودت به تیم خاصی علاقه داری؟

دوست دارم جایی باشم که بازی کنم. اگر بازیکن بتواند بازی کند، قطعا پیشرفت می‌کند اما اگر تمام ذهنیت یک بازیکن فقط درآمدزایی باشد، به جایی نمی‌رسد. می‌شود به یک تیم رفت و پول گرفت اما من برای خودم هدف‌هایی دارم. چند مشاور دارم و قبل از اینکه تیم جدید را انتخاب کنم، با آنها صحبت می‌کنم تا بهترین تصمیم را بگیرم.

*بازی‌های یوور را می‌بینی؟

بله. من اسپانیا را دوست دارم و فکر می‌کنم این تیم فینالیست شود.

*در لیگ برتر ایران اگر بخواهی یک نفر را به‌عنوان بهترین بازیکن انتخاب کنی، دست روی کدام بازیکن می‌گذاری؟

خیلی‌ها در فصلی که گذشت خوب بودند. ترابی خوب بود و رامین رضاییان هم واقعا نمایش درخشانی داشت. اما سبک بازی اورونوف را دوست داشتم و به قول فوتبالی‌ها او برزیلی بازی می‌کرد.

*تجربه بازی مقابل استقلال و پرسپولیس را داشتی. به‌نظر تو قهرمانی حق پرسپولیس بود یا پیش‌بینی دیگری داشتی؟

سپاهان واقعا تیم خیلی خوبی بود و پرسپولیس و استقلال هم نمایش خوبی داشتند اما می‌توانم بگویم که پرسپولیس باتوجه به اینکه در سال‌های اخیر همواره قهرمان بوده روی تجربه‌ای که داشت این قهرمانی را به‌دست آورد. آنها پارسال منتظر بودند که سپاهان امتیاز از دست بدهد و این فصل هم مثل همین اتفاق در مورد استقلال افتاد. شکل قهرمانی پارسال، به قهرمانی پرسپولیس در این فصل خیلی کمک کرد. تیمی که تا لحظه آخر می‌جنگد لیاقت قهرمانی دارد و اگر استقلال کمی باهوش‌ بود، می‌توانست قهرمان شود اما پرسپولیس باهوش‌تر بود و به قهرمانی رسید. همان‌طور که گفتم قهرمانی‌های چند فصل اخیر پرسپولیس باعث شده که این تیم ذهنیت قهرمانی داشته باشد.

منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها