مدیرعامل شرکت توانیر با اشاره به این که ٣٤ درصد مشترکان خانگی از ابتدای خرداد با کاهش مصرف برق خود، از پاداش صرفه جویی بهره مند شدند، گفت: در همین مدت قبض برق ١١ درصد مشترکان نیز رایگان شده است.

به گزارش همشهری آنلاین ، مصطفی رجبی مشهدی، مدیرعامل شرکت توانیر با بیان این که سال گذشته ۴۰ درصد مشترکان در طرحهای کاهش مصرف با صنعت برق همکاری کردند، یادآور شد: امسال علاوه بر پاداش صرفه جویی؛ جوایز ارزنده ای نیز در قالب پویش با انرژی در نظر گرفته شده که به صورت قرعه کشی به مشترکانی که ١٥ درصد مصرف برق خود را کاهش دهند اهدا خواهد شد.

وی افزود: تاکنون یک نوبت قرعه کشی این پویش انجام و طی آن ١٥ دستگاه خودرو به برندگان اهدا شده و تا پایان تابستان سه نوبت قرعه کشی دیگر برگزار خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توانیر با اشاره به اوج مصرف ٧٧ هزار و ٥١٤ مگاواتی شبکه برق کشور که یک رکورد تازه در این زمینه محسوب می شود، گفت: این میزان، معادل مصرف برق ٣ استان خراسان رضوی، شمالی و جنوبی است.

رجبی مشهدی تصریح کرد: افزایش با این شدت مصرف برق که در پی استفاده نادرست از وسایل سرمایشی ایجاد می شود، به شبکه های برق فشار زیادی وارد می کند و در عین حال که همکاران ما در بخشهای مختلف تلاش می کنند تا برق با بهترین کیفیت و به صورت پایدار به تمام نقاط کشور به ویژه نواحی گرمسیری جنوبی برسانند، همراهی مردم یقینا مکمل خوبی برای تلاشهای بی وقفه صنعت برق در خدمت رسانی به همه مشترکان خواهد بود.

منبع: تسنیم