مدیرعامل نیروگاه رامین اهواز بر این باور است که فعالیت در نیروگاه های حرارتی در اهواز بسیار سخت از خیلی از شهرهای کشور است.

به گزارش همشهری آنلاین، محسن حافظی درباره 18 ساعت فعالیت 7 مهندس و اپراتور در کندانسور واحد یک نیروگاه رامین به همشهری می گوید: «به طور کلی فعالیت در نیروگاه های حرارتی بسیار سخت است و زمانی که نیروگاه حرارتی در استان گرمسیر خوزستان باشد، شرایط سخت تر هم می شود. کار کردن در نیروگاه رامین علاوه بر گرما، رطوبت بالایی هم دارد.»

او ادامه می دهد: «جایی که 7 نفر از عزیزان مشغول فعالیت بودند، کندانسور واحد یک نیروگاه است. به این صورت که در مواقعی باید نسبت به سرد کردن واحد کندانسور عملیاتی صورت گرفته و در اختیار گروه نشت یاب قرار بگیرد.»

مدیرعامل نیروگاه رامین اهواز عنوان می کند: «زمانی که همکاران ما مشغول فعالیت بودند، دمای هوای شهر اهواز هم خیلی بالا بود. به همین دلیل، سعی کردیم عملیات به گونه ای پیش برود که قطعی برق صورت نگیرد و در عین حال، انجام فعالیت در این شرایط بسیار سخت است. زیرا دمای کندانسور به شدت بالاست و واحد در حال کار است و شما باید زیر توربین اقدام به اسیدشویی و نشت یابی کنید.»

او تاکید می کند: «گرمای کندانسور به قدری است که همکاران ما باید با فداکاری به انجام فعالیت می پرداختند. خوشبختانه کارها به خوبی پیش رفت. در زمستان شرایط بهتر است ولی در تابستان کار کردن در نیروگاه بسیار کارِ سختی محسوب می شود. البته نیروگاه رامین بیشتر از 4 دهه است که فعالیت می کند و به همین دلیل، نیاز است که به صورت مداوم باید تعمیرات صورت بگیرد.»

محسن حافظی اضافه می کند: «امیدوار هستیم که مردم در صرفه جویی برق کوشا باشند. ما همیشه می گوییم که برق را نمی شود مصرف نکرد ولی می شود درست مصرف کرد. حالا در اهواز و شرهای اطراف آن بدون برق امکان زندگی وجود ندارد. چون زمانی که برق قطع شود، آب شرب هم نخواهند داشت.»

منبع: روزنامه همشهری