سرپرست ریاست‌جمهوری در حاشیهٔ سفر به خوزستان در دیدار با مهندسان و عوامل نیروگاه رامین اهواز از تلاش‌های غیرتمندانهٔ آن‌ها برای جلوگیری از قطع‌شدن برق در این استان تقدیر کرد.

فداکاری مهندسان نیروگاه

به گزارش همشهری آنلاین،‌ مخبر در این دیدار گفت: آنچه در مدیریت حادثهٔ نیروگاه رامین اهواز شاهد بودیم تنها نمونه‌ای از تلاش غیرتمندانه برای جلوگیری از خطر خاموشیِ گسترده در روزهای داغ تابستان و حفاظت از جان و مال مردم بود که این اقدام در سراسر کشور در حال تکرار است.

تقدیر مخبر از مهندسان فداکار نیروگاه رامین اهواز |‌ تصاویر

سرپرست ریاست‌جمهوری با اشاره به نقش خوزستان در تولید ۱۵ درصد برق، ۷۵ درصد برق آبی و مدیریت یک‌سوم آب‌های سطحی کشور، توجه بیشتر به این حوزه را در استان ضروری دانست و گفت: ایران در بخش نیروگاهی علی‌رغم همهٔ تحریم‌ها روی پای خود ایستاده و با تکیه بر توان مهندسان داخلی می‌تواند به قطب تولید برق در منطقه تبدیل شود.

سرپرست ریاست جمهوری گفت: خط قرمز دولت سیزدهم جلوگیری از قطع برق مناطق مسکونی بود که با اقدام‌های انجام شده به جز برخی مناطق آن هم به صورت جزیی، مانع از بروز خاموشی در کشور شدیم.

در این دیدار تعدادی از مدیران و مهندسان و عوامل نیروگاه رامین اهواز به تشریح مشکلات موجود در تولید برق کشور پرداختند و از سرپرست ریاست‌جمهوری خواستند دولت نگاه ویژه‌ای به نیروگاه‌ها و عوامل آن‌ها به‌عنوان خط مقدم تولید داشته باشد.

تقدیر مخبر از مهندسان فداکار نیروگاه رامین اهواز |‌ تصاویر

در روزهای گذشته که به‌دلیل گرمای بی‌سابقهٔ هوا مصرف برق در کشور رکورد زد، مهندسان و عوامل نیروگاه رامین اهواز با ۱۸ ساعت تلاش بی‌وقفه در دمای ۷۰ درجه و رطوبت بالای ۹۰ درصد توانستند با تعمیر خرابی‌های پیش‌آمده مانع توقف فعالیت این نیروگاه و قطعیِ گستردهٔ برق در این استان شوند.

کد خبر 867217

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha