وزیر امور خارجه آمریکا درباره نظر این کشور نسبت به رئیس جمهوری جدید ایران ادعا کرد که دنبال آن هستیم تا ببینیم ایران چه سیاست‌هایی را دنبال می‌کند.

به گزارش همشهری آنلاین، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا درباره نظر این کشور نسبت به رئیس جمهوری جدید ایران گفت: البته دنبال آن هستیم تا ببینیم ایران چه سیاست‌هایی را دنبال می‌کند،اما واقعیت این است که رهبری ایران حرف اصلی را می‌زند. از این رو نمی‌توانم بگویم که توقع زیادی داریم، اما باید صبر کرد و دید که او و تیمش وقتی که اداره دولت را در دست گرفتند عملا چه کاری خواهند کرد.

بلینکن با توجیه سیاست دولت بایدن درباره ایران اعلام کرد که تلاش داشته دیپلماسی هسته‌ای با ایران را پیگیری کند چرا که می‌شد حداقل یکی از مشکلات موجود یعنی احتمال ایران هسته‌ای را برطرف کرد.

وزیر امور خارجه آمریکا بیان کرد که توافقی که در دولت اوباما درباره برنامه هسته ای ایران بسته شده بود، این برنامه را تحت کنترل گرفته بود و یکی از بزرگترین اشتباهات آمریکا در سال‌های اخیر این بود که این توافق را کنار گذاشت و به ایران امکان داد که از این محدودیتی که آمریکا بر آن قرار داده بود، خارج شود.

وی در ادامه بار دیگر بر اتهامات تکراری آمریکا علیه برنامه هسته‌ای ایران تاکید کرد و مدعی شد که ایران ظرفیتی دارد که شاید یک یا دو هفته برای تولید مواد لازم برای تولید سلاح هسته‌ای زمان نیاز داشته باشد.

بلینکن در پایان گفت: بنابراین اولین چیزی که باید ببینیم این است که آیا ایران در مورد تعامل جدی است و در واقع از کاری که در برنامه خود انجام می‌دهد عقب نشینی می‌کند.

منبع: تسنیم