رئیس‌جمهور آمریکا بار دیگر تاکید کرد که به هیچ عنوان قصد کناره‌گیری از رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا را ندارد.

هشدار بایدن به ترامپ

به گزارش همشهری آنلاین، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا بار دیگر تاکید کرد که علیرغم آنکه متحدان بیشتری از وی خواسته‌اند تا پیش از آنکه دیر شود، از نامزدی حزب دموکرات کناره‌گیری کند، او باز هم در رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری خواهد ماند و به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

به گزارش تلگراف، بایدن بار دیگر ضمن ابراز مخالفت با درخواست‌های مطرح شده از وی مبنی بر کناره‌گیری از رقابت‌های ریاست‌جمهوری عنوان کرد، منتظر بهبودی سریع . به دست آوردن سلامتی‌اش پس از ابتلا به کووید است تا مبارزات انتخاباتی خود را علیه ترامپ از سر گیرد.

اظهارات بایدن در حالی مطرح می‌شود که هم باراک اوباما، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا و هم نانسی پلوسی، رئیس‌ سابق مجلس نمایندگان این کشور در دیدارهای خصوصی با بایدن از او خواسته‌اند تا در مورد تصمیمش برای ماندن در رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور، تجدید نظر کند.

علاوه بر این رهبران کنگره نیز عنوان کرده‌اند، تداوم حضور بایدن منجر به این خواهد شد که دموکرات‌ها در ماه نوامبر هم کاخ سفید و هم کنگره این کشور را از دست بدهند.

با این حال، بایدن در پاسخ به این اظهارات به صراحت عنوان کرد: مخاطرات زیادی پیش رو است با این حال انتخاب روشن است و همه با هم برنده خواهیم شد.

اظهارات بایدن پس از آن مطرح شد که هشت قانونگذار دموکرات دیگر نیز هشدار دادند، احتمال پیروزی بایدن در دوره دوم، جهت ورود به کاخ سفید بعید است و در عین حال، از کامالا هریس به عنوان بهترین گزینه پیشنهادی برای جایگزینی او یاد کردند.

درخواست‌ها از بایدن در شرایطی تشدید می‌شود که بسیاری از دموکرات‌ها این انتظار را دارند تا وی هرچه سریع‌تر در مورد آینده سیاسی خود تصمیم گرفته و انصرافش برای حضور در رقابت‌های ریاست‌جمهوری 2024 را اعلام کند.

با این حال، جن اومالی دیلون، رئیس کارزار انتخاباتی جو بایدن به صراحت اعلام کرده است که وی به هیچ عنوان قصد کنار رفتن از رقابت‌های ریاست‌جمهوری را ندارد.

کد خبر 868322
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha