تا ۲ ماه دیگر مسابقه بین‌المللی نقاشی اتحادیه شهرهای تاریخی جهان با دعوت از نوجوانان ساکن شهرهای قدیمی دنیا برگزار می‌شود.

همشهری - محمد سرابی: در سال‌های قبل شرکت‌کنندگانی از شیراز و کاشان توانستند در این مسابقه به رتبه‌های برتر دست پیدا کنند. حالا دراین دوره مدیریت شهری تهران از شهروندان خواسته در این مسابقه شرکت کنند. جزئیات این مسابقه را در ادامه برایتان آورده‌ایم.

موضوع مسابقه چیست؟

حفظ گذشته، تصور آینده

هدف از برگزاری مسابقه؟

برگزارکنندگان به‌دنبال آثار هنری آمیخته با تخیل هستند که روح میراث تاریخی هر شهر و جاذبه‌های اصلی آن را به تصویر بکشد.

چه آثاری را می‌توان ارسال کرد؟

اثر می‌تواند یک بنا یا محل تاریخی یا هر اثر نمادین دیگری باشد.

نحوه ارزیابی آثار چطور است؟

آثار دریافت شده توسط هیأت داوران این مرکز مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و یک اثر به‌عنوان نماینده تهران در محل کنفرانس و با نام صاحب اثر به نمایش در می‌آید.

چه کسانی می‌توانند شرکت کنند؟

دانش‌آموزان ۷تا ۱۵ ساله ساکن شهرهای تهران، اصفهان، کاشان، ماسوله، نیشابور، سمنان، شیراز، تبریز و یزد.

مشخصات اثر: هر نفر یک نقاشی با ابعاد ۳۰ در ۵۰ سانتیمتر با تکنیک و سبک آزاد. ارسال نقاشی در قالب فایل دیجیتال پی دی اف با کیفیت

مهلت: آثار باید حداکثر تا تاریخ ۱۷ شهریور ۱۴۰۲ به int.afrs.tehran.ir@gmail.com ارسال شوند. در عنوان ایمیل ذکر شود جهت شرکت در مسابقه LHC. متن ایمیل شامل نام و نام خانوادگی و شماره تلفن همراه والدین صاحب اثر باشد.

پیمانی از کیوتو

اتحادیه شهرهای تاریخی League of Historical Cities LHC سازمانی بین المللی از سکونت‌گاه‌های بزرگ جهان است که برای تقویت تعاملات بین شهرهای تاریخی دنیا به منظور پیگیری موضوع مشترک حفظ و توسعه این شهرها تاسیس شده است. این سازمان اولین بار در سال ۱۹۸۷ با برگزاری کنفرانس و انتشار فراخوانی درباره شهرهای تاریخی در شهر کیوتو ژاپن شکل گرفت و در سال ۱۹۹۴ به صورت رسمی اعلام موجودیت کرد. شهر کیوتو همچنان مسئولیت ریاست و دبیرخانه آن را برعهده دارد. اجلاس پیش‌روی این سازمان در شهر لیوبلیانا در کشور اسلوونی برگزار می‌شود. این شهر به عنوان میزبان از دانش‌آموزان شهرهای عضو برای نمایش استعداد فردی، ‌آثار تاریخی و میراث غنی خود دعوت کرده است.

بیشتر بخوانید: آشنایی با ۱۹ خواهر تهران | شهرهای هم پیمان پایتخت از کدام کشورها هستند؟ | همه چیز درباره خواهرخواندگی و اولین شهرهای دوقلو

منبع: روزنامه همشهری