درگیری ۳ برادر با جوان همسایه به خاطر شارژ ساختمان، پایان خوشی نداشت و به جنایت منجر شد.

همشهری آنلاین - حوادث: شامگاه بیست و هفتم تیر به بازپرس جنایی تهران خبر رسید مردی ۲۸ ساله با ضربات چاقو به قتل رسیده است. عاملان این درگیری مرگبار ۳ برادر بودند که بعد از قتل متواری شده بودند. در این میان زن جوانی از بستگان مقتول که شاهد جنایت بود، درباره حادثه گفت: ۳ برادر که اهل کشور افغانستان هستند و در همسایگی ما زندگی می کنند. آنها برای دریافت شارژ ساختمان به جلوی در خانه آمدند. گفتم کسی خانه نیست و آنها عصبانی شدند و فحاشی کردند. من خیلی زود موضوع را تلفنی به همسرم اطلاع دادم که او از برادرش خواست برای حل مشکل به ساختمان ما بیاید. اما برادر همسرم با ۳ برادر بر سر شارژ ساختمان درگیر شد و یکی از آن ۳ برادر با چاقو ضربه ای به برادر همسرم زد و سپس هر ۳ نفر فرار کردند.

با اظهارات این زن، دستور بازداشت عاملان جنایت صادر شد و هرچند متهمان قصد داشتند قاچاچی به افغانستان فرار کنند اما ماموران موفق به دستگیری هر سه نفرشان شدد. ۳ برادر افغان درگیری را قبول کردند اما گفتند که نمی‌دانند کدامشان ضربه مرگبار را به مقتول زده است. به این ترتیب هر سه نفر در بازداشت به سر می‌برند و تحقیقات از آنها ادامه دارد.

با همسایه‌ای که شارژ نمی‌دهد چه باید کرد؟

درگیری بر سر پرداخت شارژ ساختمان گاهی جنایت‌های هولناکی را در نقاط مختلف کشور رقم زده است. حال آنکه شاید خیلی‌ها نمی‌دانند که قانون برای دریافت شارژ از مالکان ساختمان، راه‌هایی را پیش بینی کرده است که در اینجا مرور می‌کنیم.

اول: مدیر یا هیأت‌مدیره ساختمان با مراجعه به یکی از دفاتر خدمات قضایی اظهارنامه‌ای با ذکر مبلغ بدهی و صورت ریز آن برای مالک یا مستأجری که شارژ خود را پرداخت نکرده، از طریق دفتر خدمات ارسال می‌کند.

دوم: چنانچه مالک ظرف مدت ۱۰روز از ابلاغ اظهارنامه نسبت به پرداخت بدهی خود اقدام نکند، مدیر ساختمان می‌تواند از دادن خدمات مشترک از قبیل آب، برق، موتورخانه و... به او خودداری کند.

سوم: اگر مالک اقدام به تسویه‌حساب نکرد، مدیر باید به اداره ثبت درخواست صدور اجراییه کند. به این ترتیب ارائه خدمات شهری به فرد بدهکار به صورت رسمی قطع می‌شود.

چهارم: در صورتی که همه این اقدامات موثر نبود، مدیر یا مدیران می‌توانند از طریق محاکم قضایی شکایت خود را پیگیری کنند.