ستاره جوان لیل در آستانه پیوستن به رئال مادرید توسط منچستریونایتد هایجک شد.

به گزارش همشهری‌آنلاین، درحالی‌که لنی یورو، مدافع ۱۸ساله لیل دوست داشت به رئال‌مادرید برود، باشگاه منچستریونایتد از راه رسید و او را هایجک کرد. پیشنهاد مادریدی‌ها بسیار کمتر از یونایتدی‌ها بود و باشگاه لیل پیشنهاد ۶۲‌میلیون یورویی شیاطین سرخ را پذیرفت. این در حالی است که رئالی‌ها در نهایت حاضر بودند ۳۰‌میلیون یورو به باشگاه فرانسوی بدهند. تن‌هاخ برای بازسازی تیمش اهداف زیادی را دنبال می‌کند. سرمربی هلندی، واران را به تیم ایتالیایی کومو که سسک فابرگاس و تیری آنری آن را هدایت می‌کنند واگذار کرده است.

لیندلوف هم آماده فروش است. لنی یورو فصل آینده در خط دفاعی این تیم در کنار لیساندرو مارتینس (اگر مصدوم نباشد) فیکس خواهد بود. لنی یورو پس از جاشوا زیرکزی، دومین خرید تابستانی منچستریونایتد است. حتی ممکن است ماتیاس دلیخت هم به جمع مدافعان میانی پرشمار من‌یونایتد برای فصل آینده بپیوندد و این مدافع هلندی بایرن‌مونیخ بار دیگر شاگرد تن‌هاخ شود.

منچستر در فصل پیش از مرکز دفاع ضربه خورد. اونانا مجبور شد واکنش‌های بی‌شماری داشته باشد و گل‌های زیادی هم دریافت کرد. مصدومیت‌های زیاد باعث شد تیم در این پست ثبات نداشته باشد. درحالی‌که ۲ مدافع میانی آرسنال شامل سالیبا و گابریل ۳۴‌بازی در کنار هم در لیگ انجام دادند، زوج واران و جانی ایوانز باثبات‌ترین زوج دفاعی منچستر بودند که روی‌هم تنها ۶‌بار کنار هم به میدان رفتند. آرسنال کمترین گل خورده را با ۲۹‌گل داشت و من‌یونایتد با رکورد ۵۸‌گل خورده آمار عجیبی را به ثبت رساند؛ این رکورد یک گل از گل‌های زده این تیم بیشتر بود.

یورو تنها ۱۸‌سال دارد اما تا به حال ۴۶‌بازی در سطح بزرگسالان لیگ برای لیل انجام داده. یورو سرعت بالایی دارد و به‌خاطر پاهای بلندش خوب بلد است زیر توپ بزند یا پاهایش را مقابل توپ و مهاجم حریف سد کند. سبک بازی‌اش یادآور جوانی‌های رافائل واران است؛ همان اندازه پخته و باوقار و کم‌حاشیه. پائولو فونسکا، سرمربی فصل پیش لیل درباره او گفته بود: «بازیکنی در این سن با این ویژگی‌های فنی و بلوغ فکری طبیعی نیست.» یورو برخلاف واران بازی با پای خوبی دارد. او در طول هر ۹۰‌دقیقه به‌طور میانگین ۶۳.۲‌پاس می‌دهد. در لیگ‌یک فرانسه تنها مارکینیوش، دنیلو و اشکرینیار از او لمس توپ بیشتری داشته‌اند. البته او زیاد با توپ ور نمی‌رود. فصل گذشته هنگام دویدن با توپ به‌طور متوسط توپ را ۸.۹‌متر حمل کرد و بازی را ۳.۸‌متر پیش برد. هر دو رقم کمتر از میانگین لیگ‌یک در میان مدافعان میانی است. جدا از این ۴۴.۲‌درصد پاس‌هایش رو به جلو است. او در ۶۲.۷‌درصد دوئل‌های زمینی موفق است و ۶۹.۴‌درصد در تکل‌هایش موفق بوده است. ستاره جدید منچستر درست مثل واران کم خطا می‌کند. در فصل گذشته میانگین ۰.۷‌خطا در هر بازی داشت که برای یک مدافع با این آمار تکل و دوئل موفق بسیار ناچیز است. واران آن اوایل به «آقای پاک» شهرت داشت، از بس کم خطا می‌کرد. یورو در دوئل‌های هوایی هم ۶۴.۹‌درصد موفقیت دارد که البته آمار خیلی فوق‌العاده‌ای هم نیست. آیا او کلید حل مشکلات دفاعی و گل‌های خورده زیاد منچستریونایتد است؟

منبع: روزنامه همشهری