دوشنبه ۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۸
۰ نفر

حالا همه اولدترافورد را دوست دارند و این باشگاه بزرگ جذابیت تازه‌ای برای بازیکنان یافته است.

لنی یورو

به گزارش همشهری‌آنلاین، تا همین یکی دو سال پیش بازیکنانی که از منچستریونایتد پیشنهاد داشتند، به‌قدری دست‌دست می‌کردند تا پیشنهاد بهتری از راه برسد، چون اولدترافورد و تئاتر رویاها جذابیت خود را از دست داده بود و طلسم فرگوسن باعث شده بود جام‌ها یکی پس از دیگری از دست‌شان لیز بخورد. من‌یونایتد گاهی حتی در لیگ قهرمانان اروپا هم حضور نداشت و جایگاه این تیم در جدول لیگ برتر هم مانعی برای جلب توجه ستارگان بزرگ به‌ حساب می‌آمد. ۲سال پیش با اینکه ۲باشگاه بارسلونا و یونایتد برای انتقال فرنکی دی‌یونگ توافق کرده بودند اما این بازیکن حاضر نشد به اولدترافورد برود و کار کردن دوباره زیرنظر تن‌هاخ هم برایش جذابیتی نداشت. بازیکنانی مثل ربیو هم به این باشگاه خیلی نزدیک شدند اما در لحظه آخر از حضور در این تیم صرف‌نظر کردند. حالا به‌نظر می‌رسد، این باشگاه بزرگ جذابیت تازه‌ای برای بازیکنان یافته است.

ماتیاس دلیخت به هر دری می‌زند تا از بایرن‌مونیخ به اولدترافورد برود و دوباره زیرنظر تن‌هاخ کار کند. مدیر برنامه‌های این بازیکن و نصیر مزراوی، مدافع راست مراکشی بایرن یکی است. بایرن‌مونیخ با باشگاه وستهم بر سر انتقال مزراوی به توافق رسید اما مدیر برنامه‌های او که قصد دارد هر دو بازیکنش را به منچستر بفروشد، با این انتقال مخالفت کرد. مزراوی منتظر تعیین‌تکلیف آرون ون‌بیساکاست. اگر ون‌بیساکا به فروش برسد، او جذب خواهد شد. گزینه دیگر یونایتد برای پست دفاع راست، معاوضه ون‌بیساکا با دومفریز در اینترمیلان است. وستهم پس از ناکامی در جذب مزراوی، دنبال ون‌بیساکا رفته. من‌یونایتد از خواسته خود کوتاه آمده و رقم انتقال بیساکا به ۱۰ الی ۱۵ میلیون پوند رسیده که به‌نظر از سوی وستهم پذیرفتنی است.

یونایتد در هفته‌های اخیر بازیکنان جدیدی را به خدمت گرفته و مهم‌ترین خرید آنها جذب لنی یورو بود. رئال‌مادرید با این مدافع ۱۸ساله فرانسوی و باشگاه لیل توافق شفاهی کرده بود اما ۶۲.۵میلیون یورویی که من‌یونایتد به باشگاه فرانسوی داد و همچنین تضمین جایگاه ثابت در ترکیب و دستمزد بیشتر نسبت به رئال‌مادرید، معادله را تغییر داد. هواداران هم از این بازیکن استقبال کرده‌اند و در همین مدت کوتاهی که از رونمایی پیراهن جدید می‌گذرد، لباس این بازیکن جوان و ناشناخته پس از راسموس هویلند، کوبی ماینو، الخاندرو گارناچو و برونو فرناندز پنجمین پیراهن پرفروش بین آنهاست. فروش لباس خارج از خانه این فصل منچستر که آبی است، رکورد زده و ۶۰درصد نسبت به پارسال افزایش داشته است.

در همین هفته‌های اخیر یوزوا زیرکزی به‌خاطر منچستریونایتد قید انتقال به آث میلان را زد و با ۴۲.۵میلیون یورو به این باشگاه رفت. از زمانی که رتکلیف آمده، به‌جز خریدهای جدید و علاقه بازیکنانی مثل مزراوی و دلیخت به حضور در این باشگاه، اتفاقات دیگری هم رخ داده است. ازجمله اینکه اوگارته به مدیران پاریس گفته می‌خواهد به منچستر برود.

حالا منچستریونایتد یک باشگاه با بازیکنانی جوان است و میانگین سنی تیم بسیار پایین آمده. تن‌هاخ نشان داده در رو کردن پدیده‌های جوان مهارت خاصی دارد. او گارناچو را به بازیکنی تبدیل کرد که حتی با وجود اینکه هوادار کریستیانو رونالدو است و در حلقه یاران لیونل مسی جایی ندارد، به تیم ملی آرژانتین دعوت می‌شود. یا به کوبی ماینو میدان داد که در ۱۸سالگی بازیکن ثابت تیم ملی انگلیس در یورو بود و درخشید. به سن این بازیکنان نگاه کنید؛ رشفورد ۲۶سال، لیچا۲۶، میسن ماونت۲۵، مالاسیا۲۴، سانچو۲۴ (اگر به یوونتوس نرود)، دالوت۲۴، آنتونی۲۴، اوگارته۲۳، زیرکزی۲۳، آماد دیالو۲۲، برانتویث۲۲، هویلند۲۱، گارناچو۲۰، ماینو۱۹ و یورو ۱۸سال. به‌نظر می‌رسد پروژه در مسیر درستی قرار دارد و آینده از آن تیم اول شهر منچستر خواهد بود.

پروژه جدید منچستر به‌قدری جذاب است که آندریاس جورجسون باشگاه لیلستروم را به‌عنوان سرمربی ترک کرده تا به کادر مربیگری این تیم بپیوندد. استیو مک‌کلارن هم سابقه سرمربیگری (حتی در تیم ملی انگلیس) را دارد اما به‌عنوان دستیار در کادر فنی منچستر کار می‌کند. فقط این نیست؛ یک سرمربی دیگر هم به کادر فنی اضافه شده. رود فان‌نیستلروی که سابقه بازی برای همین تیم را دارد و ۲فصل پیش آیندهوون را به قدرت اصلی لیگ هلند تبدیل کرده بود، همین تابستان از برنلی پیشنهاد سرمربیگری داشت ولی ترجیح داد به منچستر بیاید و به‌عنوان کمک‌مربی فعالیت کند. این یعنی منچستریونایتد برای فصل آینده ۴سرمربی روی نیمکت خود دارد. ترک منچسترسیتی توسط عمر برادا و پیوستن به یونایتد به‌عنوان مدیر ورزشی هم از دیگر نشانه‌های جذاب‌تر شدن کار در منچستریونایتد است. هیک دیگر دستیار جدید این تیم است که او هم باشگاه آمریکایی خود را به هوای کار در یونایتد ترک کرده.

ردکلیف می‌خواهد یک مدیر ورزشی دیگر را از نیوکاسل به خدمت بگیرد. رقم فسخ قرارداد دن اشورث ۱۰میلیون پوند است اما احتمالا این انتقال با ۳میلیون پوند انجام خواهد شد. اشورث که در نیوکاسل با پول سعودی‌ها، خریدهای گمنامی انجام داد اما نتیجه خیره‌کننده بود. از طرفی، جیسون ویلکاکس که کاشف فیل فودن و کول پالمر بوده، ساوتهمپتون را به مقصد منچستریونایتد ترک کرده است. همچنین گری اودریسکول پس از ۱۵سال کار از آرسنال جدا شده تا به‌عنوان سرپرست جدید تیم پزشکی ورزشی منچستر کارش را آغاز کند.

شاید یکی از دلایل تغییر نظر بازیکنان بزرگ، تغییراتی باشد که در مدیریت باشگاه رخ داده است. از زمانی که سر ردکلیف بخشی از سهام باشگاه را خرید و خودش به‌عنوان مدیر بخش فوتبال به فعالیت مشغول شد و البته از زمانی که تصمیمات نقل‌وانتقالاتی از تن‌هاخ سلب شد، بازیکنان با رفتن به من‌یونایتد مشکلی ندارند.

کد خبر 870089
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha