اعضای شورای اسلامی شهر تهران در دویست و پنجاهمین جلسه شورا نسبت به گزارش معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران واکنش نشان دادند.

همشهری آنلاین- سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در دویست و پنجاهمین جلسه شورا در جریان ارائه گزارش عملکرد معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران با بیان اینکه این معاونت به دور از کج روی ها و جریانات سیاسی صرفا به کار اجرایی فکر کرده است، اظهار کرد: امید می رود از نخبگان تخصصی استفاده شود. وقتی بدون حاشیه کار انجام می شود به این نتیجه قابل قبول می رسیم.

وی افزود: قرار بود پل حافظ به عنوان یک پل مستهلک جمع آوری شود؛ قبل از انقلاب این پل ساخته شد و قرار بود جمع آوری شود اما ۵۰ سال گذشته و جمع آوری نشده است. این پروژه هیچ ارزش ترافیکی ندارد و تنها سه راهی سمیه و چهارراه طالقانی را پوشش داده و ضرورتی بر وجود آن نیست. جریان ترافیک مختل شده و با توجه به اینکه مصوبه وجود داشته، انتظار می رود در دستور کار فوری برای برداشت قرار بگیرد.

تشکری هاشمی با بیان اینکه قرار بود شهردار تهران در جلسات هیئت وزیران مشکل با سازمان محیط زیست را برای پروژه آزادراه شهید شوشتری برطرف کند، یادآور شد: قرار شد با جذب سرمایه گذار، تونل شهید متوسلیان به عنوان یک فعالیت ترافیکی اجرایی شود که تقاضا می کنیم در مورد آن گزارش داده شود.

وی ادامه داد: ۹۸ تقاطع تا سال ۱۴۰۴ باید ساخته می شد که تاکنون ۳۲ طرح اجرایی شده و کمی از برنامه عقب هستیم و انتظار می رود که در مورد روند آن توضیح داده شود.

تشکری هاشمی با بیان اینکه در باغ راه حضرت زهرا هر بخشی از شهرداری کار عمرانی انجام می دهد، گفت: در این سه سال تصمیمات عجیب و غریبی در باغ راه گرفته شده و دو طبقه در این طرح در نظر گرفته شده و می گویند که قرار است برای استفاده از دوچرخه دو طبقه شود در حالیکه تعداد زیادی دوچرخه زیر آفتاب دپو شده است.

وی همچنین تصریح کرد: شهرهای ما رو به پیر شدن می رود و فرزندان ما هم امروز با پدیده ناایمنی در معابر شهری رو به رو هستند. چند درصد مردم می توانند از رمپ های بتنی و فلزی استفاده کنند؟ مگر یک معلول و سالمند می تواند از این رمپ ها استفاده کنند؟ مردم از یک رمپ با شیب تند و مسیر طولانی استفاده نمی کنند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه ما گذرهای ایمن نداریم، گفت: باید نسبت به این موضوع رویکرد جدی وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: سازمان مهندسی و عمران، سازمان مشاور و سازمان مهندسی ساختمان و شرکت خاکریز آب و یادمان سازه زیر نظر این معاونت فعالیت می کردند. مأموریت نگهداشت در شهر بدون مجوز شورا تعلیق شد و سازمان عمران مناطق این کار را انجام می دهد، در حالیکه در اساسنامه به این موضوع اشاره ای نشده است. نباید اجازه داد نگهداشت آسیب ببیند.

نتیجه همراهی شورا با شهرداری

سید احمد علوی، رئیس کمیته گردشگری شورا نیز با بیان اینکه همراهی شورای شهر یکی از دلایل موفقیت این حوزه بود، اظهار کرد: در سال اول این دوره دو هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شد و خوشبختانه مسیر کار به خوبی پیش رفت.

وی ادامه داد: پل های نیمه کاره ای از دوره ۱۲ ساله ما باقی مانده بود که در دوره پنجم تعیین تکلیف نشد و در این دوره نیز باقی مانده است. تکلیف این پل های نیمه کاره که در جنوب شهر واقع شده اند، چیست؟

پارکینگ نیایش ، پروژه قابل توجه خاورمیانه

سید محمد آقامیری رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران در ادامه این جلسه به پروژه بزرگراه دوگاز اشاره کرد و افزود: حجم ترافیکی زیادی در منطقه ۲۱ و ۲۲ در خیابان اردستانی ایجاد شده و اتصال این پروژه به آزادراه تهران- کرج بار ترافیکی را کاهش می دهد.

وی افزود: تقاضای ما این است که نام مناسبی برای این بزرگراه در نظر گرفته شود و امیدواریم سریعتر به بهره برداری برسد.

آقامیری با بیان اینکه معارضین ملکی در طرح ها وجود دارد، گفت: ۶۹ معارض در طرح شهید بروجردی داریم که تعدادی از آن تأسیسات و تعدادی نیز در ارتش است. ۲۷ معارض نیز ملک شخصی است که از مردم تقاضا می کنیم با شهرداری همراهی کرده و املاک را تخلیه کنند.

وی با بیان اینکه اصل کار پارکینگ نیایش در این دوره به متراژ ۵۲ هزار متر مربع انجام شده است، اظهار کرد: این طرح به عنوان یکی از پروژه های قابل توجه خاورمیانه در حال اجراست.

رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران با اعلام اینکه پیشنهاد جایگزینی رمپ با پله ها از سوی ما مطرح شد، خاطرنشان کرد: رمپ ها و پله ها با شیب هشت درصد مشکلی را برای سالمندان و معلولان ایجاد نمی کند.

علیرضا نادعلی سخنگوی شورای شهر تهران نیز با تأکید بر تکمیل پروژه خانه شهر تا پایان دوره ششم، اظهار کرد: همانطور که به درستی آقای چمران در خصوص توسعه حمل و نقل عمومی از معاون حمل و نقل خواستند گزارش اقدامات را ارائه دهد، این روند برای معاونت فنی و عمرانی نیز مورد توجه قرار بگیرد.