مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۱
۰ نفر

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در جریان ارائه گزارش عملکرد ۳۳ ماهه اعلام کرد که ۲۳ پروژه پایتخت در آستانه بهره برداری قرار دارند.

تور بازدید از آخرین وضعیت عمرانی آزادراه شهید شوشتری و شهید باقری |تصاویر

همشهری- زینب زینال زاده: ارائه گزارش اقدامات ۳۳ماهه معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، مهم‌ترین دستور جلسه روز گذشته (۳۱تیر) پارلمان شهری بود. هادی حق‌بین، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با حضور در جلسه شورای اسلامی شهر تهران و ارائه گزارش اعلام کرد که در مجموع ۱۷۷پروژه در معاونت تعریف شده بود که برخی به بهره‌برداری رسیده‌اند و بعضی هم در حال انجام هستند؛ همچنین ۲۳پروژه در آستانه بهره‌برداری قرار دارند. به‌گفته حق‌بین ۲۲کیلومتر توسعه محور بزرگراهی در دستورکار معاونت فنی و عمرانی است که ۷کیلومتر آن بهره‌برداری شده است .جزئیات دویست‌وپنجاهمین جلسه شورای شهر را در ادامه بخوانید.

نگاهی اجمالی به 11 پروژه‌های عمرانی مهم شهر

1-شاخ غربی بزرگراه یادگار امام: کارگاه عمران فعال است و به دلیل انسداد میدان جی کارها به‌سرعت پیگیری می‌شود.

2-خانه شهر: این پروژه سال ۱۳۹۶ آغاز شد و سال‌ها با رکود مواجه بود. در این دوره پیگیری شد و به‌زودی بخش فیزیکی طرح تکمیل خواهد شد.

3-سایت‌های مدیریت بحران: حدود 11 سوله بحران نیمه کار رها شده بودند که با پیگیری های صورت گرفته 6 پروژه افتتاح و 5 پروژه (سوله) در حال اجرا است.

4-خیالستان: این پروژه در عرصه ۶ هزار مترمربع پیش‌بینی‌شده است. فاز اول به مساحت 3 هزار و 500 -مترمربع اجرایی شده و فاز دوم هم تا پایان سال تکمیل می‌شود

5-پارکینگ مینابی: مقاوم‌سازی این پارکینگ در منطقه ۱۵ آماده انجام شده و به‌زودی افتتاح می‌شود

6-پارکینگ نیایش: طی چند ماه آینده سازه این پروژه تکمیل خواهد شد.

7-ایستگاه‌های شتاب‌نگار: این ایستگاه‌ها در ۲۸ نقطه صعب‌العبور حومه شهر پیش‌بینی و انجام شده است

8-پل‌های مکانیزه: در پل‌های مکانیزه نیاز به 65 یونیت بود که 51 یونیت ساخته و نصب شده و 14 یونیت دیگر هم تا پایان مرداد نصب می شود.

9-پروژه فرهنگی و اجتماعی: تا کنون 38 پروژه در این حوزه عملیاتی شده که می توان به پروژه ایوان ری اشاره کرد. این پروژه سالها رها شده بود و در این دوره مسائل ایمنی آن پیگیری شد.

10-توسعه محورهای بزرگراهی: 22 کیلومتر توسعه محور بزرگراهی در دستور کار معاونت فنی و عمران است که 7 کیلومتر آن بهره برداری شده است.

11-آزادراه شهید شوشتری: این پروژه در ۱۶ کیلومتر طراحی شده که فاز اول آن در 9.3 کیلومتر در حال انجام است و تا پایان سال به بهره برداری می رسد.

۲۳پروژه شهری در آستانه بهره برداری

کد خبر 868529
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha