وزیر امور خارجه سابق آمریکا به عنوان بهترین گزینه برای نامزدی حزب دموکرات به جای بایدن معرفی شد.

به گزارش همشهری آنلاین، همزمان با افزایش گمانه‌زنی‌ها مبنی بر احتمال کناره‌گیری بایدن از رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری، هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه سابق آمریکا در دوران ریاست‌جمهوری باراک اوباما، به عنوان یک گزینه بسیار مطلوب در نشریه هیل معرفی شد.

به گزارش فاکس نیوز، نشریه هیل در یادداشتی که توسط یکی از ستون‌نویس‌های این نشریه منتشر شده است، تحت عنوان چرا ما به هیلاری کلینتون نیاز داریم، به دفاع از طرح نامزدی کلینتون پرداخته و عنوان کرده که بهتر است در صورت کناره‌گیری بایدن از رقابت‌های ریاست‌جمهوری، به جای گزینه کامالا هریس، گزینه کلینتون برای نامزدی نهایی حزب دموکرات معرفی شود.

پابلو اوهانو نویسنده این مقاله در یادداشت خود به این موضوع اشاره می‌کند که کلینتون به عنوان کسی که یک بار در رقابت‌های سال ۲۰۱۶ از ترامپ شکست خورده است، اکنون می‌تواند بهترین گزینه برای جایگزینی به جای بایدن معرفی شود و به این ترتیب شانس پیروزی نهایی حزب دموکرات در انتخابات آمریکا را افزایش دهد.

پیشنهاد بازگشت کلینتون در رسانه‌های اجتماعی مورد تمسخر برخی از کاربران قرار گرفته و جیسون میلر، مشاور ارشد ترامپ نیز این پیشنهاد را مورد انتقاد قرار داد.

به نوشته هیل، کلینتون نه فقط یک گزینه خوب، بلکه بهترین گزینه پیشنهادی برای جایگزینی با بایدن محسوب می‌شود. در این مقاله این استدلال مطرح شده است که کلینتون از دو جهت می‌تواند نامزد خوبی برای حزب دموکرات محسوب شود، اول از همه به این خاطر که از ترامپ و بایدن جوان‌تر است و دوم اینکه رزومه و سابقه فعالیت بسیار خوبی هم دارد.

در مقاله مذکور عنوان شده است که میلیون‌ها رای‌دهنده آمریکایی که در سال ۲۰۱۶ به کلینتون رای ندادند، اکنون بابت این موضوع متاسف بوده و با بازگشت دوباره وی، قطعا این کار را انجام خواهند داد.

کلینتون پیش‌تر طرفداران دونالد ترامپ را که پس از حادثه شورش به کنگره هنوز از او حمایت می‌کنند، مانند اعضای یک فرقه توصیف کرده و اذعان کرده بود، بایدن بار دیگر توان شکست دادن او را در انتخابات ریاست‌جمهوری خواهد داشت.

منبع: فارس