لیگ حرفه‌ای عربستان همچنان جذاب‌ترین لیگ در فصل نقل‌وانتقالات دنیای فوتبال است.

به گزارش همشهری‌آنلاین، سخنگوی رسمی لیگ عربستان اعلام کرده که بودجه لیگ امسال بیشتر از فصل گذشته خواهد بود. یک کنسرسیوم بزرگ نفتی برای باشگاه‌ها ستاره می‌خرد و باشگاه‌های بزرگ سهمیه دارند.

کریم بنزما موفق شد باز هم در الاتحاد کودتا کند و گایاردو را کنار بزند تا لورن بلان به‌عنوان سرمربی در این باشگاه مشغول به‌کار شود. حالا خبر رسیده باشگاه ۲بازیکن از منچسترسیتی می‌خواهد؛ ادرسون و کوین دی‌بروینه. البته کوین دی‌بروینه فعلا تکذیب شده اما خود این بازیکن بلژیکی بدش نمی‌آید سال‌های آخر فوتبالش پول بیشتری درآورد. او تنها یک فصل دیگر با سیتی قرارداد دارد و برای باشگاه انگلیسی هم بهتر است در همین تابستان از این هافبک خلاق، درآمدزایی کند.

دیلی‌میل از توافق دی‌بروینه با الاتحاد خبر داده اما رومانو آن را تکذیب کرده و نوشته الاتحاد این هفته دوباره برای جذب ادرسون با منچسترسیتی مذاکره خواهد کرد. آنها قیمتی در حدود ۵۰میلیون یورو برای ادرسون می‌خواهند و این در حالی است که گلر برزیلی قبلا این انتقال را پذیرفته است. به‌نظر می‌رسد فعلا کوین دی‌بروینه بخشی از مذاکرات نیست و داستان در مورد توافق شخصی با الاتحاد صحت ندارد. با این حال، گفته می‌شود باشگاه من‌سیتی دنبال جذب ابرچی عزه، ملی‌پوش انگلیسی است تا درصورت جدایی دی‌بروینه، او را با بازیکن بلژیکی جایگزین کند.

شکار بزرگ عرب‌ها در این روزها موسی دیابی است که ۲سال پیش ستاره لورکوزن بود و فصل قبل با قیمتی گزاف به استون‌ویلا پیوست. این وینگر ۲۴ساله فرانسوی حالا با ۶۰میلیون یورو به الاتحاد پیوسته. یک خبر هم از این باشگاه درباره کانته منتشر شده است‌ مبنی بر اینکه احتمال بازگشت او به اروپا پس از درخششی که در یورو۲۰۲۴ داشت، وجود دارد. دیروز حتی شایعه شد که بارسلونا می‌خواهد او را قرضی از الاتحاد بگیرد.

یک باشگاه عربستانی که نامش فاش نشده اما به‌نظر می‌رسد النصر باشد، دنبال خرید ویرجیل است. فان‌دایک که به‌نظر می‌رسید قصد دارد در لیورپول خودش را بازنشسته کند، با این پیشنهاد وسوسه شده اما رقم درخواستی ۵۵میلیون یورویی لیورپول احتمال جدایی این مدافع ۳۳ساله را کم کرده است. دستمزد پیشنهادی النصر ۲۶میلیون یورو در سال است، بدون مالیات.

کوئن کاستیلز، دروازه‌بان ۳۲ساله و بلژیکی فصل گذشته ولفسبورگ با عقد قراردادی آزاد به القادسیه عربستان پیوست.

النصر عربستان با پیشنهادی هنگفت به‌دنبال جذب لوکاس پاکتا، وینگر ۲۶ساله و برزیلی وستهام است.

یوهان باکایوکو، وینگر بلژیکی و تکنیکی آیندهوون پیشنهاد الهلال عربستان را رد کرد و نمی‌خواهد در دوره فعلی به الهلال برود. الهلال و آیندهوون برای متقاعدکردن بازیکن تلاش کردند و فشار زیادی وارد کردند اما بازیکن حاضر نشد به عربستان برود.

برونو فرناندز، کاسمیرو و جیدون سانچو در تابستان امسال از منچستریونایتد جدا خواهند شد و از عربستان سعودی به‌عنوان مقصد احتمالی آنها نام برده می‌شود.

منبع: روزنامه همشهری