رقم‌های دیوانه‌واری در نقل و انتقالات فوتبال اروپا جا به جا می‌شود و در ابتدای لیست ستاره برزیلی قرار دارد.

لوکاکو

به گزارش همشهری‌آنلاین، در حاشیه نقل و انتقالات فوتبال اروپا چند انتقال بزرگ در سال‌های اخیر را بررسی کردیم.

نیمار؛ ۳۳۸,۸۰۰,۰۰۰ یورو

گران‌ترین بازیکن تاریخ فوتبال بدون تردید، نیمار است. سال۲۰۰۹درحالی‌که ۵۰میلیون یورو قیمت داشت، بارسلونا او را از سانتوس ۸۸میلیون یورو خرید تا دست رئال به این ستاره تکنیکی نرسد ولی ۴سال بعد وقتی دید هر کاری که می‌کند، باز هم ناکافی است و همه موفقیت‌های بارسلونا به پای مسی نوشته می‌شود، با پاری‌سن‌ژرمن توافق کرد و گران‌ترین انتقال تاریخ فوتبال رقم خورد؛ ناصر الخلیفی رقم ۲۲۲میلیون یورو بند فسخ قرارداد این برزیلی را پرداخت کرد. نیمار در پاریس مصدومیت‌های واقعی و الکی زیادی را تجربه کرد تا اینکه مالکان قطری قید او را زدند و سال گذشته با رقم ۹۰میلیون یورو او را به باشگاه الهلال فروختند تا مصدومیت‌هایش را در این باشگاه عربستانی ادامه دهد. برای جابه‌جایی نیمار در ۴باشگاه مبلغ ۴۰۰میلیون یورو هزینه شده است، معادل ۳۳۸.۸میلیون پوند.

لوکاکو؛ ۳۳۹,۲۲۰,۰۰۰ یورو

مهاجم غول‌پیکر بلژیکی غیراز تیم ملی بلژیک معمولا هر جایی که هست، احساس می‌کند در تیم قبلی بهتر بوده. لوکاکو بهترین دورانش را در اورتون و اینترمیلان (زیرنظر کونته) سپری کرد. باشگاه‌ها بارها گول آمار این بازیکن را خورده‌اند و ارقام گزافی برای خریدش پرداخت کرده‌اند. او ۵بار با قراردادهای قرضی یا دائمی به چلسی آمده و هر بار ناموفق بوده. چلسی برای خرید این بازیکن در نوبت‌های مختلف ۱۲۸میلیون یورو هزینه کرده و از فروش یا واگذاری قرضی‌اش ۵۲.۵میلیون یورو به‌دست آورده است. هنوز تکلیف بازیکنی که چلسی ۱۱۳میلیون یورو برای برگرداندن او از اینترمیلان هزینه کرده، مشخص نیست. او مدتی به اینتر و سپس به آاس‌رم قرض داده شد ولی این بار تیم آینده‌اش مشخص نیست اما قطعا روشن است که در چلسی نمی‌ماند. شاید تیم انگلیسی او را به یک باشگاه عربستانی بفروشد. در کل ۳۳۹.۲۲میلیون یورو معادل ۲۹۱میلیون پوند برای جابه‌جایی‌ لوکاکو صرف شده.

کریستیانو رونالدو؛ ۲۴۷,۰۰۰,۰۰۰ یورو

طبیعی است کریستیانو رونالدو هم بین گران‌ترین بازیکنان تاریخ جایی داشته باشد. انتقال رکورد جهانی رونالدو به مبلغ ۸۰میلیون پوند یا ۹۴میلیون یورو از منچستریونایتد به رئال‌مادرید که سال ۲۰۰۹انجام شد، بازار را تا حد زیادی مختل کرد و نقطه عطفی در تاریخ نقل‌وانتقالات شد. با این حال سال ۲۰۱۸انتقال او به یوونتوس گران‌تر بود و فلورنتینو پرس او را ۱۱۷میلیون به یوونتوس فروخت و سر این معامله ۲۴میلیون یورو هم سود کرد. منچستریونایتد که ۱۹میلیون برای خرید رونالدو به اسپورتینگ لیسبون پرداخته بود، برای بازخرید او از یووه ۱۷میلیون یورو در سال۲۰۲۱هزینه کرد. انتقال این بازیکن به النصر عربستان هزینه‌ای نداشت چون قبلا تن‌هاخ عذرش را در منچستر خواسته بود وگرنه می‌شد مثل نیمار، برای کریس هم ۹۰میلیون یورو از سعودی‌ها پول خواست. اگر این اتفاق می‌افتاد، رونالدو به دومین بازیکن پرهزینه تاریخ نقل و انتقالات تبدیل می‌شد. به هر حال برای جابه‌جایی او ۲۴۷میلیون یورو یا ۲۱۰میلیون پوند صرف شده است.

گران‌ترین فوتبالیست تاریخ کیست؟ | ستاره‌هایی که با قیمت‌های نجومی جابه‌جا شدند +عکس

کد خبر 868238
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha