آیین آغاز خدمت ستاد اربعین حسینی شهرداری تهران در جوار حرم سیدالکریم در شهر ری برگزار شد.

به گزارش همشهری آنلاین، صبح امروز -۳ مردادماه ۱۴۰۳- آیین آغاز خدمت ستاد اربعین حسینی شهرداری تهران باحضور تولید آستان حضرت عبدالعظیم حسنی و شهردار پایتخت و جمع دیگری از مدیران ارشد شهری در شهر ری آغاز شد.

در این مراسم امین توکلی‌زاده معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران و رئیس ستاد اربعین در سخنانی، فرایند خدمت‌رسانی داوطلبان در مجموعه مدیریت شهری به شهروندان زائر تهرانی توضیحاتی ارائه داد.

علیرضا زاکانی شهردار تهران نیز در ابتدای این آیین با تجلیل از مقام حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) گفت: مفتخریم برای سومین سال متوالی مسیر خدمت‌رسانی به زوار اربعین را در جوار امامزادگان مدفون در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) آغاز می‌کنیم.

وی سپس با ذکر بیاناتی از مقام معظم رهبری افزود: رهبر انقلاب پیش از این فرموده بودند، رزق سالشان را در ایام مصیبت اهل بیت(ع) و با توسل به حضرت زهرا(س) می‌گیرند. ما نیز همانند ایشان رزق یک سال فعالیت خودمان را در ایام خدمت رسانی به زوار اربعین می‌گیریم.

شهردار تهران با اشاره به حضور اقشار مختلف از کارکنان مجموعه مدیریت شهری در خدمت‌رسانی به زوار اربعین به صورت داوطلبانه، تأکید کرد: در ایام اربعین حدود ۵۰۰۰ نفر از کارکنان، یعنی حدود ۷درصد از نیروهای ما مشغول خدمت‌رسانی داوطلبانه به زوار حسینی(ع) هستند؛ آنها برای مشارکت در این امر مقدس هر کس به دنبال سبقت از دیگری است.

وی ادامه داد: حضور مدیریت شهری در خدمت‌رسانی به محبان حسینی(ع) در طول سال امری مستمر است که اوج آن در ایام اربعین است؛ مشارکت هر فرد در این امر علاوه بر آنکه موجب رشد فردی است، باعث انتقال روحیه خدمت‌گذاری و فداکاری به بدنه مدیریت شهری نیز می‌شود.

زاکانی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به برنامه‌های شهرداری تهران در ایام راهپیمایی اربعین، گفت: امسال با توجه به شرایط پیش آمده در جهان اسلام، تلاش می‌کنیم جنبه‌های سیاسی و بین‌المللی راهپیمایی اربعین را در همراهی با مظلومین فلسطین برجسته کنیم. علاوه بر این همانند سال‌های گذشته برای کسانی که توفیق زیارت کربلا را ندارند، برنامه راهپیمایی جاماندگان به سمت شهرری، قبله تهران برقرار است.

شهردار تهران در پایان گفت:علاوه بر شیعیان بسیاری از آزادگان جهان نیز چشم امید به راهپیمایی اربعین دارند. این رویداد مقدمه‌ای برای ظهور کبرای حضرت حجت(عج) است، امیدوارم همانند امسال در آینده نیز توفیق نقش آفرینی و خدمت‌رسانی در این رویداد عظیم معنوی را داشته باشیم.

منبع: خبرگزاری شهر