جلسه شورای فرهنگی شهرداری تهران با حضور شهردار پایتخت و با هدف بررسی اقدامات انجام شده توسط شورا و برنامه ریزی های صورت گرفته برای مراسم اربعین، در خیابان بهشت برگزار شد.

جلسه شورای فرهنگی

به گزارش همشهری آنلاین، بررسی آخرین اقدامات صورت گرفته پیرامون برگزاری آیین راهپیمایی جاماندگان اربعین نخستین دستور جلسه شورای فرهنگی بود. شهردار تهران در ابتدای صحبت هایش به راهپیمایی جاماندگان اربعین اشاره کرد و گفت: «این رویداد امروز برای کل کشور الگو شده و باب خدمت است برای کسانی که توفیق زیارت کربلا را ندارند. برای چالش‌هایی که سال گذشته در راهپیمایی جاماندگان اربعین به وجود آمد، اکنون تدبیر شده و مسیر حل این چالش‌ها نیز مشخص است. فقط باید با هماهنگی اقدامات اجرایی لازم پیرامون رفع نیازها صورت گیرد.»

استعداد یابی در ورزش قهرمانی

علیرصا زاکانی در ادامه به رویداد قهرمان شهر هم اشاره و عنوان کرد: «ورزش یکی از مواردی است که قابلیت ارتباط گیری با تمامی اقشار جامعه را دارد و در برگزاری آن هیچ محدودیتی نیست. شهرداری تهران در کنار تلاش برای گسترش ورزش همگانی باید بستری برای استعدادیابی و رشد ورزش قهرمانی نیز ایجاد کند.»

جلوه ای جدید برای پایتخت

شهردار تهران در بخش دیگری از صحبت هایش به رویدادهایی چون محرم‌شهر و سرزمین تمدن‌ها پرداخت و تاکید کرد: « برگزاری تجمعات بزرگ فرهنگی آیینی در تهران سبب ایجاد جلوه‌ای جدید برای پایتخت شده است و این تجمعات در کنار هویت بخشی باعث درگیری تمامی اقشار جامعه با موضوعات مختلف فرهنگی، هنری، اجتماعی و سیاسی می شود.»

برپایی ۲۳۰۰ موکب در راهپیمایی جاماندگان اربعین

در ادامه جلسه مهرداد باقری، رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران هم گزارشی از برنامه های پیش بینی شده در مراسم راهپیمایی جاماندگان اربعین داد و گفت: «: امسال در راهپیمایی جاماندگان اربعین ۲۳۰۰ موکب مردمی با حمایت شهرداری تهران و دیگر نهادها برپا می شود. همچنین برای تسهیل تردد زائران در این رویداد با همکاری معاونت حمل و نقل و ترافیک، اتوبوس و ون پیش بینی شده است.»

اجرای سوگواری هنری-آیینی تکیه ملت

در این جلسه رسول آذرسرا مسئول سوگواره تکیه میلاد همدر گزارشی کوتاه پیرامون این رویداد گفت: «سوگواری هنری-آیینی تکیه ملت در ۸ رشته اصلی ابتهال خوانی، مرثیه و روضه خوانی، چهارپایه خوانی، تعزیه و.‌.. به چهار بخش فرعی برگزار می‌شود. پس از ارسال آثار در هر رشته ۳ برگزیده از هر منطقه معرفی می‌شوند که این افراد وارد مرحله نهایی و داوری می شوند. تیم داوران نیز طیف گسترده‌ای از چهره‌های فرهنگی هنری و مداحان اهل بیت هستند.» به گفته او ایجاد بستری برای رقابت، پرورش استعدادهای نوجوانان هدف این سوگواره است وتاکنون شهروندان استقبال خوبی از آن داشتند و از هر منطقه حداقل هزار نوجوان شرکت کرده است.

برپایی خیمه یاری در محرم شهر

مصطفی زیبایی‌نژاد مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران هم در این جلسه حضور داشت و در ابتدا به تشریح رویداد محرم شهر پرداخت و گفت که دومین رویداد محرم‌شهر امسال با تغییرات متنوعی نسبت به سال گذشته در حال برگزاری است و سعی داریم هر شب این رویداد با یک عنوان و محوریت پیگیری شود. او ادامه داد: «در محرم شهر امسال موکب‌های مختلف و موضوع محور فعالیت دارند. به عنوان مثال شهر عزاداران و خیمه بچه‌های حسینی یکی از موکب‌هایی است که امسال اضافه شده است. علاوه بر آن امسال خیمه یاری هم در محرم‌شهر برپا شده است که در این خیمه خیرین مناطق با هدف انجام کار اجتماعی و یاری رساندن به نیازمندان کنار یکدیگر جمع می‌شوند و در نهایت اتفاقات مثبتی چون آزادی زندانیان جرائم غیر عمد و... با همراهی خیرین صورت می‌پذیرد.»

کد خبر 871692
منبع: خبرگزاری شهر

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha