مردم آگاه امروز، بیش از هر زمان دیگری در رابطه با غذایی که می‌خورند و زمینی که روی آن زندگی می‌کنند دغدغه دارند. شاید به همین دلیل، انتخاب سبک زندگی پایدار و رژیم غذایی سالم، بیش‌ازپیش توسط متخصصان و پژوهشگران حوزه‌های مختلف پیشنهاد می‌شود.

با انتخاب سبک زندگی پایدار، به‌کارگیری فراورده‌هایی که به حفظ زمین کمک می‌کنند و همچنین انتخاب غذای سالم و متعادل، می‌توانیم از سلامت خود و کره زمین مراقبت کنیم.

بی-کورپ: پیشتاز در پایداری

گواهینامه بی-کورپ یکی از معتبرترین نشانه‌های جهانی است که به شرکت‌ها اعطا شده و تعهد آن‌ها به ارزش‌های اجتماعی و محیط‌زیستی، مسئولیت‌پذیری و شفافیت مالی را تأیید می‌کند. این گواهینامه توسط سازمان مستقل بی-لب پس از ارزیابی پنج حوزه تأثیرگذار بر پایداری سازمانی، به شرکت‌ها اعطا می‌گردد. این جنبش پنج حوزه اصلی را در برمی‌گیرد: نیروی کار، محیط‌زیست، مشتریان، راهبری شرکتی و جامعه.

دنون لبنی پارس اولین و تنها شرکت در ایران است که در سال 2022 موفق به دریافت گواهینامه بی-کورپ شده است. این شرکت با اجرای ابتکارات بیشمار در حوزه‌های مختلف، تعهد خود به آینده پایدار و نسل‌های بعد را دنبال می‌کند:

کاهش ردپای کربن: دنون لبنی پارس با بهینه‌سازی فرآیندهای تولید و استفاده از منابع انرژی تجدید پذیر، به‌طور فعال در جهت کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای گام برمی‌دارد.

مدیریت پایدار آب: این شرکت با استفاده از روش‌های نوین تصفیه و بازیافت آب، مصرف این منبع ارزشمند را به طور قابل‌توجهی کاهش داده است.

بسته‌بندی پایدار: نیمی از محصولات تولیدی دنون لبنی پارس دارای بسته بندی ۱۰۰% بازیافت پذیر هستند و این شرکت از طریق پروژه‌های دانش‌محور، تعهد خود به کاهش مصرف منابع دست اول و افزایش بازگشت‌پذیری بسته بندی سایر محصولات خود را دنبال می‌کند.

حمایت از جوامع محلی: این شرکت با مشارکت در برنامه‌های توسعه اجتماعی و اقتصادی، به بالا بردن سطح زندگی جوامع محلی یاری می‌رساند.

دنون، حامی سلامتی و زندگی پایدار

محصولاتی که بر پایه اصول پایدار تولید می‌شوند، نه‌تنها به بهبود سلامتی افراد کمک کرده، چه‌بسا در حفظ محیط‌زیست نیز نقشی کارآمد ایفا می‌کنند. این محصولات به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که در تمامی مراحل عمر آن‌ها، از جمله تولید، مصرف و فرآیندهای پس از مصرف، آسیب کمتری به محیط‌زیست وارد کنند. این شامل کاهش مصرف انرژی و آب، تولید کمتر پسماند و ضایعات، کاهش ردپای کربن و بسته‌بندی پایدار است.

دنون لبنی پارس با تعهد به چشم‌انداز «یک زمین، یک زندگی» باور دارد که سلامت انسان و سلامت کرهٔ زمین به هم پیوسته هستند و از همه ذی‌نفعان چرخهٔ غذایی دعوت می‌کند تا در پرورش عادات غذایی و نوشیدنی سالم‌تر و پایدارتر به آنان بپیوندند.

دنون و المپیک پاریس

برای نخستین بار در یک قرن گذشته، پاریس در سال ۲۰۲۴ میزبان بازی‌های المپیک و پارالمپیک خواهد بود. برای اولین بار، تعداد برابر ورزشکاران زن و مرد به رقابت خواهند پرداخت؛ و این سری از بازی‌های المپیک از جنبه‌های مختلف، پایدارتر و مسئولانه از همیشه برگزار خواهند شد. گروه جهانی دنون، یکی از حامیان اصلی این رویداد بزرگ ورزشی خواهد بود. دنون لبنی پارس نیز دو ورزشکار از کاروان المپیک ایران را در این مسیر حمایت می‌کند.

برچسب‌ها