رئیس پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری ۲ نفر در جریان یک گروگانگیری کمتر از ۲ ساعت خبر داد.

به گزارش همشهری آنلاین، سرهنگ علی قاسم‌پور رئیس پلیس پیشگیری پایتخت گفت: روز گذشته در پی مراجعه حضوری یکی از شهروندان به کلانتری ۱۵۴ وردآورد مبنی بر ربایش فردی ۳۴ ساله توسط افرادی ناشناس، بلافاصله اقدامات اولیه در این راستا آغاز و موضوع با حساسیت ویژه‌ای توسط تیم عملیات کلانتری در دست اقدام قرار گرفت.

این مقام انتظامی بیان داشت: بررسی اولیه نشان از این داشت که آدم‌ربایان طی تماس تلفنی درخواست وجه نقد (دلار) در قبال آزادی گروگان را کرده‌اند.

وی افزود: پلیس با انجام تحقیقات تخصصی و اطلاعاتی با بررسی دقیق اظهارات خانواده فرد ربوده شده و سرنخ‌های به دست آمده، تحقیقات گسترده‌ای را برای رهایی گروگان آغاز و سرانجام موفق شدند هویت متهمان را شناسایی نمایند.

رئیس پلیس پیشگیری اظهار داشت: با شگردهای پلیسی یکی از سارقان برای دریافت پول به محل قرار مراجعه کرد که بلافاصله غافلگیر و دستگیر شد و از خودروی این فرد یک کیلو و ۲۰۰ گرم تریاک کشف شد.

وی افزود: همدست آدم‌ربا در حالی که عرصه را بر خود تنگ دیده بود، از مخفیگاه خود متواری شد که با اقدامات فنی پلیسی متهم دوم پرونده نیز طی یک عملیات تعقیب و گریز پس از شلیک پلیس زمینگیر و دستگیر شد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه متهم دوم پرونده که از ناحیه پا مصدوم شده بود و برای دریافت خدمات درمانی به بیمارستان انتقال شد، ادامه داد: با شناسایی محل نگهداری گروگان در محدوده شهرستان ملارد گروگان با هماهنگی‌های قضائی گروگان صحیح و سالم آزاد شد.

وی گفت: متهمان با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند و تحقیق در خصوص علت آدم‌ربایی در دستور کار پلیس قرار گرفت.

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت در خاتمه بیان داشت: پلیس با کسانی که به هر دلیلی بخواهند موجب سلب امنیت و آرامش شهروندان شوند قاطعانه برابر قانون برخورد خواهد کرد.

منبع: مهر