بازی‌های دوستانه و تورهای پیش‌فصل در فوتبال اروپا با چند نتیجه عجیب همراه شد.

به گزارش همشهری‌آنلاین، بازی‌های دوستانه و تورهای پیش‌فصل با نتایج عجیب آغاز شده است. بامداد دیروز ۳تیم انگلیسی منچسترسیتی، منچستریونایتد و چلسی به‌ترتیب مقابل میلان (۳ بر ۲)، آرسنال (۲ بر یک) و سلتیک (۴ بر یک) شکست خوردند. البته بازیکنان حاضر در یورو، کوپاآمریکا و المپیک هنوز به اردوی تیم‌ها ملحق نشده‌اند. برخی باشگاه‌ها بیش از ۱۰بازیکن در تیم‌های ملی دارند، بعضی‌ از آنها هنوز درگیر مسابقات هستند و بعضی‌ها هم در حال استراحتند و فعلا در تمرینات تیم حاضر نشده‌اند. از طرف دیگر هنوز دوره بدنسازی است و بدن‌ بازیکنان به شرایط ایده‌آل نرسیده. با این حال پول باعث شده که باشگاه‌ها در این مقطع به چنین مسابقات سنگینی تن بدهند. برخی باشگاه‌ها نظیر بایرن‌مونیخ بازی دوستانه با تیم‌های کوچک را برای بالابردن روحیه تیمی و تمرین سبک انتخاب می‌کنند و ۱۴گل به حریف می‌زنند و برخی دیگر در تورهای آمریکا و شرق آسیا اقدام به خودکشی دسته‌جمعی می‌کنند.

بعضی از بازی‌های دوستانه بیش از حد فشرده، سنگین و عجیب است؛ مثل بازی آرسنال و من‌یونایتد که با نتیجه ۲ بر یک به سود آرسنال به پایان رسید ولی بعد از وقت قانونی بازی، ۲تیم کار را به پنالتی کشاندند و منچستریونایتد در ضربات پنالتی برنده شد. در دیدار منچسترسیتی و آث‌میلان هم بازیکنان بین ۲نیمه لباس‌های خود را عوض کردند و با کیت دوم به زمین رفتند.

در بازی آرسنال- منچستریونایتد در آمریکا، ۲بازیکن من‌یونایتد مصدوم شدند. لنی یورو، گران‌ترین خرید نقل‌وانتقالات تابستانی امسال در همان نیمه‌اول به همراه هویلوند که یک گل هم زده بود، آسیب دیدند و از بازی بیرون رفتند. به‌گفته تن‌هاخ، مدافع فرانسوی جدید تیمش تنها در ۵۰درصد تمرینات حاضر بوده است. مصدومیت مهاجم دانمارکی از همسترینگ بود و آسیب‌دیدگی لنی یورو در مچ پا. دلیل این آسیب‌دیدگی‌ها برگزاری مسابقه روی چمن مصنوعی بود. یک بازیکن دیگر منچستر هم دچار مصدومیتی عجیب شد که ربطی به فشردگی مسابقات و فوتبال نداشت. تایرل مالاسیا با ماشین مارکوس رشفورد تصادف نسبتا شدیدی داشت و به بیمارستان منتقل شد.

در این بازی‌های دوستانه موضوع اصلی پول است. آمریکایی‌ها، مردم چین و تایلند و... استقبال شدیدی از این‌ بازی‌های دوستانه می‌کنند. فصل پیش در اواسط فصل و در فشردگی مسابقات، بارسلونا برای کسب چند میلیون یورو به یک سفر طولانی تن داد و به ژاپن رفت. شاگردان تن‌هاخ پیش از بازی کامیونیتی‌شیلد (سوپرجام انگلیس) باید ۲بازی دوستانه دیگر با رئال بتیس و لیورپول انجام دهند. هواداران رسمی و واقعی باشگاه‌های بزرگ از این مسابقات راضی نیستند. خیلی‌ها در شبکه‌های اجتماعی انتقاد کرده و گفته‌اند این بازی‌ها را تمام کنید و سلامت بازیکنان را به‌خاطر پول به خطر نیندازید.

منبع: روزنامه همشهری