چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۱
۰ نفر

این روزها باشگاه آلمانی به ولخرج‌ترین مشتری بازار نقل‌وانتقالات تبدیل شده است.

پالینیا

به گزارش همشهری‌آنلاین، دلیل اینکه بازیکنان بایرن‌مونیخ حاضر به جدایی از این باشگاه نیستند و تنها افرادی مثل تونی کروس یا لواندوفسکی (اواخر فوتبالش) برای چالش‌های جدید اصرار به رفتن می‌کنند، این است که بایرن به بازیکنانش خوب پول می‌دهد. ۷۰درصد از ۲۰فوتبالیست گران‌قیمت بوندس‌لیگا تحت قرارداد بایرن هستند و مونیخی‌ها لقب ولخرج‌ترین باشگاه آلمان را دارند. رتبه یک تا ۱۳پردرآمدترین فوتبالیست‌های بوندس‌لیگا تحت قرارداد بایرن‌مونیخ هستند. هری کین ۴۰۴هزار پوند، نویر ۳۴۰هزار، توماس مولر ۳۳۱، سانه ۳۲۳، کیمیش ۳۱۵ و گنبری با ۳۰۵هزار پوند، بازیکنانی هستند که بالای ۳۰۰هزار پوند در هفته دستمزد می‌گیرند. باشگاه باواریایی در سال‌های اخیر پول زیادی برای خرید بازیکنان و حتی مربیان هزینه کرده است.

بایرن در این فصل نقل‌وانتقالات تابستانی از محل فروش بازیکنان خود فقط ۱۲.۵میلیون یورو به دست آورد که فقط مربوط به یک فقره و فروش مالک تیلمان به باشگاه آیندهوون می‌شد.

بایرن‌مونیخ برای خرید اولیسه از کریستال پالاس ۵۳میلیون یورو هزینه و او را به چهارمین خرید گران‌قیمت تاریخ باشگاه تبدیل کرد. خرید پالینیا از فولام ۵۱میلیون یورو، هیروکی ایتو ژاپنی از اشتوتگارت ۲۳.۵میلیون، ساراگوسا از گرانادا ۱۳، ترانکوندا از آدلاید یونایتد ۳.۴ و آرمیندو سیب از گرویترفورت ۱.۵میلیون یورو هزینه داشت. جمع خریدهای این باشگاه در تابستان به ۱۴۵.۴میلیون یورو رسید. ایبراهیموویچ از قرارداد قرضی فروزینونه برگشت، کراتسیگ از آستریا وین‌ و اشتانیشیچ از لورکوزن.

موضوع جذب جاناتان تـاه از لورکوزن و ژاوی سیمونز از پاری‌سن‌ژرمن (قرضی در لایپزیش می‌ماند) منتفی است. لورکوزن برای مدافع ملی‌پوش خود که تنها یک فصل دیگر قرارداد دارد و در آستانه ۳۰سالگی است، ۳۰میلیون یورو درخواست کرده که منطقی نیست.

بازیکنان دیگری مثل ماکسیم چوپوموتینگ و بونا سار از این تیم رفته‌اند.

نصیر مزراوی احتمالا به منچستریونایتد فروخته می‌شود اما بایرن می‌خواهد هر طور که شده دلیخت را نگه دارد.

بازیکنان دیگری نظیر کینگزلی کومان، گنبری، گورتسکا هم درصورت پیدا شدن مشتری خوب، فروخته می‌شوند.

آلفونسو دیویس قراردادش را تمدید نکرده و می‌خواهد سال آینده به‌طور رایگان و آزاد به رئال‌مادرید برود.

قرارداد کیمیش با بایرن‌مونیخ تنها یک سال دیگر اعتبار دارد. این بازیکن ۲۹ساله سال۲۰۱۵ از لایپزیش به بایرن پیوست و تاکنون ۳۹۰بازی برای این تیم انجام داده است. او سال۲۰۲۲ اعتراف کرد که وسوسه بازی در خارج از آلمان را داشته است. کیمیش هیچ‌وقت علاقه‌اش را به رئال‌مادرید و بارسلونا پنهان نکرده. او از مدت‌ها پیش مشغول یادگیری زبان اسپانیایی است. با این‌حال، بارسلونا نه می‌تواند این بازیکن را بخرد، نه می‌تواند دستمزد نجومی او را بدهد.

آرتتا یک وینگر می‌خواهد و لروی سانه یکی از گزینه‌هاست اما این آلمانی نمی‌خواهد به انگلیس برگردد.

گورتسکا مورد علاقه باشگاه‌هایی مثل اتلتیکومادرید و ناپولی است اما خودش می‌خواهد بماند و با وجود ترافیک شدید در خط هافبک برای جایگاهش بجنگد.

اولی هوینس اعلام کرده که حاضر است برای خرید فلوریان ورتس در فصل آینده ۱۰۰میلیون یورو به لورکوزن بپردازد. رابطه خوب بین این بازیکن جوان با جمال موسیالا این خرید را جذاب‌تر خواهد کرد؛ البته اگر موسیالا بماند و به منچسترسیتی نرود و ورتس هم به همراه ژابی آلونسو در سال آینده راهی رئال‌مادرید نشود.

کد خبر 870777
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha