تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۵

قیمت غذاهای خیابانی در شهر نیویورک در آمریکا از زمان همه‌گیری کرونا تاکنون دستکم 31درصد افزایش پیدا کرده است.

گروه دیپلماتیک - همشهری آنلاین: قیمت غذاهای خیابانی در شهر نیویورک در آمریکا از زمان همه‌گیری کرونا تاکنون دستکم 31درصد افزایش پیدا کرده است.

روزنامه ال پائیس نوشته: مشتریان همیشگی غذاهای خیابانی چون همبرگر و دیگر غذاهای فوری ارزان که اغلب در خروجی‌های مترو در شهر نیویورک به فروش می‎رسد به‌طور قابل توجهی افزایش پیدا کرده است. تورم مواد غذایی، روندهای اداری دست و پا گیر برای صدور مجوز و کاهش شمار ارائه‌دهندگان غذاهای خیابانی در شهر نیویورک عامل این افزایش قیمت اعلام شده است.

گفته شده، در حال حاضر یک وعده مرغ در مرکز شهر منهتن حداقل10 دلار است که 67 درصد گران‌تر از سال 2020 میلادی است، زمانی که همه گیری کرونا شروع شد.

با وجود افزایش قابل توجه قیمت غذاها، فروشندگان اغلب می‌گویند که درآمدشان، هزینه‌های آنان را پوشش نمی‌دهد. به گفته آنان، ‌قیمت مرغ در سال 2024میلادی دو برابر گران‌تر از سال 2020 میلادی است؛ همین را می‌توان در مورد گاز که سوخت پخت و پز است بیان کرد. ظروف مقوایی که در غذا در آن ارائه می‌شود نیز افزایش قیمت قابل توجهی داشته است.

یکی دیگر از مشکلات عمده روندهای اداری دست و پا گیر برای صدور مجوز و همچنین هزینه گران دریافت چنین مجوزهایی است. به نوشته ال پائیس، مقام‌های نیویورک صدور مجوز برای ارائه کنندگان غذاهای خیابانی را کاهش داده است.

گفته شده حداقل هزینه دریافت مجوز دوساله برای ارائه غذاهای خیابانی 18هزار دلار است.