«لری جانسون» افسر بازنشسته سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) شهادت «اسماعیل هنیه» رهبر سیاسی حماس را عبور از خطر قرمزها دانست و افزود که این ترور با اطلاع و حمایت انگلیس و آمریکا صورت گرفته است.

به گزارش همشهری‌آنلاین، جانسون در بخش دیگری از مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک تاکید کرد: «من این را می گویم، زیرا ما همچنین گزارش‌های داریم که نشان می‌دهد ناوهای جنگی آمریکا و انگلیس به سمت دریای مدیترانه حرکت می کنند».

وی در ادامه خاطرنشان کرد: بنابراین تنش ها در منطقه حتی فراتر از آن چیزی است که پس از حمله ماه آوریل (فروردین) به کنسولگری ایران در دمشق رخ داد.

این افسر پیشین سیا در همین زمینه گفت: ایران در واکنش به حمله آوریل پیام بسیار روشنی را به اسرائیل داد و اینکه در آینده نیز هرگونه اقدام تحرک امیز و تنش زای دیگر با واکنش روبرو خواهد شد. اکنون نیز حزب‌الله و ایران برانگیخته شده اند و اسرائیل هم در مقابل در حال محاسبه توان مقاومت در برابر هر گونه حمله احتمالی است.

جانسون در بخش دیگری از این گفت‌وگو، وضعیت کنونی را بسیار خطرناک دانست و افزود: «حمله [به هنیه] چنان آشکار بود که فکر نمی‌کنم هیچ محدودیتی از سوی ایران یا حزب‌الله وجود داشته باشد و به عقیده من عبور از خط قرمزهاست. این بسیار نگران کننده است، زیرا می تواند اوضاع را از کنترل خارج کند و ما اکنون منتظر هستیم تا ببنیم چه می شود».

به گزارش ایرنا، اسماعیل هنیه رهبر سیاسی حماس که برای شرکت در مراسم تحلیف مسعود پزشکیان رئیس جمهوری ایران در تهران حضور داشت، بامداد امروز چهارشنبه در محل اقامتش هدف اصابت موشک قرار گرفت و به شهادت رسید.

منبع: ایرنا