وزیر خارجه آمریکا روز چهارشنبه مدعی شد که واشنگتن هشدار قبلی درباره ترور رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران دریافت نکرده بود.

آنتونی بلینکن

به گزارش همشهری‌آنلاین، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا روز چهارشنبه بدون محکوم کردن تجاوزات رژیم صهیونیستی در کشورهای دیگر، گفت که هیچ چیزی نباید مانع از آتش‌بس در نوار غزه بشود.

بلینکن در اظهارات کوتاهی درباره ترور شهید «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» در تهران گفت: «ما گزارش‌های مربوط به ترور هنیه را دیده‌ایم».

شبکه «الجزیره» به نقل از وی گزارش داد: «اکنون اولویت رسیدن به آتش‌بس در غزه است که به نفع گروگان‌ها است. هیچ چیزی نباید مانع از آتش‌بس در غزه شود».

اسرائیل در ترور اسماعیل هنیه دست نداشت! | پاسخ عجیب مقام ارتش رژیم صهیونیستی به سوال یک خبرنگار

وزیر خارجه آمریکا که اکنون در سنگاپور حضور دارد، اظهار داشت: «دولت بایدن در مورد حمله به هنیه هشدار قبلی دریافت نکرد و نقشی در آن نداشت».

بلینکن در مصاحبه با شبکه «سی‌اِن‌اِی» در پاسخ به این سوال که آیا این ترور منجر به تغییر روند جنگ می‌شود، افزود: «حدس‌زدن بسیار سخت است و من طی سال‌ها آموخته‌ام که هرگز درباره تأثیری که ممکن است یک رویداد بر چیز دیگری داشته باشد، حدس نزنم».

صبح امروز بود که جنبش حماس طی بیانیه‌ای اعلام کرد که هنیه به همراه یکی از محافظان خود توسط رژیم صهیونیستی در تهران به شهادت رسید.

کد خبر 870884
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha