عملیات تروریستی علیه «اسماعیل هنیه»، رهبر ارشد حماس در ایران که منجر به شهادت وی شد، با واکنش‌های بسیاری در فضای مجازی جهانی همراه بوده است.

همشهری آنلاین: عملیات تروریستی علیه «اسماعیل هنیه»، رهبر ارشد حماس در ایران که منجر به شهادت وی شد، با واکنش‌های بسیاری در فضای مجازی جهانی همراه بوده است. در این گزارش نگاهی انداخته‌ایم به واکنش‌های جهانی که کاربران در سایر کشورها از آمریکا تا اروپا نسبت به علمیات تروریستی علیه شهید هنیه داشته‌اند.

ریچارد مدهرست

روزنامه نگار انگلیسی/ @richimedhurst

ترور اسماعیل هنیه توسط اسرائیل یک اقدام جنگی است .آمریکا و اسرائیل می خواهند منطقه را وارد درگیری کنند، اما آن ها هر مقداری هم که ترور انجام دهند، این ترورها به موقعیت استراتژیک ضعیف اسرائیل کمکی نخواهد کرد. استعمار صهیونیستی سرنوشت (نابودی) خود را رقم زده است.

پروپ دات کو

کاربر خبری / @propandco

در روزهایی که اسرائیل، پسران و نوه های اسماعیل هنیه را به قتل رساند، اسماعیل هنیه آرام بود و از برای شهدا دعا کرد. هنیه و خانواده اش ده ها سال است که در خطر ترور هستند. آنها بهای آزادی فلسطین را پرداختند.

انور ابراهیم

نخست وزیر مالزی / @anwaribrahim

ترور هنیه، قتلی فجیع برای منحرف کردن گفتگوها و مذاکرات درباره پایان کشتار غزه بود. کشتاری که تا کنون بیش از 40 هزار کشته برجای گذاشته است. فقط افراد غافل و بی وجدان بدنبال تشدید فشار بر اسرائیل برای توقف تجاوزات جنایتکارانه در غزه نیستند. من عمیقاً نگران مردمی هستم که چندین دهه است که به طرز ظالمانه ای در معرض این همه درد، سختی و رنج قرار گرفته اند.

سلیمان احمد

روزنامه نگار لبنانی / @ShaykhSulaiman

نتانیاهو با چراغ سبز برای ترور از آمریکا بازگشت. آمریکا در هر اتفاقی که از سوی اسرائیل می افتد دست دارد و باید بهای حمایتش از اسرائیل را بپردازد.

ساپرسد نیوز

کاربر خبری- تحلیلی / @SuppressedNws

اگر مقاومت با ترور رهبران به پایان می رسید، سال ها پیش با ترور شیخ احمد یاسین پایان یافته بود. خداوند روح اسماعیل هنیه را بیامرزد که مایه سربلندی مقاومت و سرافرازی شهدا شد.

انس چ

نویسنده/ @ans1bh

تروریست های اسرائیلی ابتدا نوه های «اسماعیل هنیه» رهبر حماس را به شهادت رساندند. سپس فرزندانش را به شهادت رساندند. حالا خود هنیه را به شهادت رساندند. اسرائیل یک رژیم تروریست است و این واقعیت قابل کتمان نیست.

مهدی حسن

روزنامه نگار انگلیسی-آمریکایی/ @mehdirhasan

اسرائیل می‌تواند رهبران ارشد حماس و حزب الله را در پایتخت کشورهای متخاصم [با اسرائیل]، با خسارات جانبی اندک، ترور هدفمند کند. اما برای کشتن رهبران حماس در نوار غزه که منطقه‌ای کوچک و اشغال شده است، اول باید ۱۴ هزار کودک فلسطینی را به قتل برساند. این وضع مسخره است!

ملوین اولاوریا

روانشناس آمریکایی / @OlaverriaMelvin

آمریکا باید از منطقه خارج شود و از ارائه هرگونه تسلیحات یا بودجه به اسرائیل دست بردارد. این ادعا که هیچ جنایت جنگی توسط متحد ما(اسرائیل) مرتکب نشده است، یک ادعای دور از واقعیت است. آمریکا اگر می خواهد با حماس و حزب الله بجنگد، این کار را خودش انجام دهد.

منبع: روزنامه همشهری