برنامه بازی‌های مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا با تغییرات جدیدی اجرا می‌شود.

به گزارش همشهری‌آنلاین، فصل آینده نخستین فصل لیگ قهرمانان اروپا با فرمول تازه و با حضور ۳۶تیم برگزار می‌شود. این تغییرات از ترس راه‌اندازی احتمالی سوپرلیگ اروپا توسط فلورنتینو پرس و دوستانش صورت گرفته است. در فرمت جدید ۳۶تیم ۸بازی با ۸حریف مختلف برگزار می‌کنند و رده‌بندی تیم‌ها مشخص می‌شود. تیم‌های اول تا هشتم به‌طور مستقیم به مرحله یک‌هشتم نهایی راه پیدا می‌کنند. قرعه‌کشی رقابت‌های این فصل روز ۲۹مرداد انجام می‌شود.

قرار است قرعه‌کشی توسط کامپیوتر انجام ‌شود، چون برای برگزاری یک مراسم طبق سنت همیشگی و انجام قرعه‌کشی دستی، باید نزدیک به هزار توپ و حداقل ۳۶سبد روی صحنه می‌آمد. حالا برای جلوگیری از طولانی‌شدن قرعه‌کشی، نرم‌افزاری طراحی شده که به‌طور خودکار ۸حریف را به‌صورت تصادفی در ۴گلدان برای هر تیم اختصاص می‌دهد.

برنامه بازی‌های مرحله گروهی به این ترتیب خواهد بود:

هفته اول: ۲۶ تا ۲۸شهریور

هفته دوم: ۹ و ۱۰مهر

هفته سوم: ۳۰مهر و اول آبان

هفته چهارم: ۱۴ و ۱۵آبان

هفته پنجم: ۵ و ۶آذر

هفته ششم: ۱۹ و ۲۰آذر

هفته هفتم: اول و دوم بهمن

هفته هشتم: ۸بهمن (همزمان)

تیم‌های نهم تا بیست‌وچهارم در مرحله پلی‌آف به مصاف هم می‌روند و تیم‌هایی که در رتبه‌های ۲۵ و پایین‌تر قرار دارند، حذف خواهند شد. پلی‌آف مرحله حذفی روزهای ۲۹ و ۳۰بهمن و بازی‌های برگشت روزهای ۶ و ۷ اسفند برگزار می‌شود.

مسابقات به روال سابق روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه و حتی پنجشنبه انجام می‌شود و بازه‌های زمانی آن ۲۱:۱۵ و ۲۳:۳۰ به وقت تهران خواهد بود و احتمال برگزاری برخی مسابقات در ساعت۱۹ هم هست.

مرحله یک‌هشتم نهایی: روزهای ۲۰، ۲۱، ۲۷ و ۲۸ اسفند

مرحله یک‌چهارم نهایی: روزهای ۲۵ و ۲۶ فروردین و اول و دوم اردیبهشت

مرحله نیمه‌نهایی: روزهای ۸، ۹، ۱۵و ۱۶اردیبهشت

فینال: روز ۹خرداد در ورزشگاه آلیانس آرنا شهر مونیخ

منبع: روزنامه همشهری