تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۰

چرا تیم فوتبال لیورپول بعد از کلوپ و با جدایی چند بازیکن در نقل‌وانتقالات فعالیتی ندارد؟

به گزارش همشهری‌آنلاین، لیورپول که یورگن کلوپ را هم از دست داده و به جای او یک مربی هلندی ناشناس به نام اسلوت قرار است این تیم را هدایت کند، تنها باشگاه لیگ برتری است که هنوز در پنجره نقل‌وانتقالات تابستانی خریدی انجام نداده. البته خود کلوپ هم زیاد بازیکن نمی‌خرید. با اینکه او فان‌دایک، نونیس، لوئیس دیاس و چند بازیکن گران خرید، اما لیورپول در ۳-۲سال اخیر یکی از کم‌خرج‌ترین باشگاه‌های انگلیسی بود. حتی اگر فروش بازیکنان را حساب کنیم، قرمزها تیم سودآوری بوده‌اند. در ۱۰سال گذشته لیورپول سومین باشگاه پردرآمد از محل فروش بازیکن بوده؛ چلسی ۱۵.۱میلیارد یورو، منچسترسیتی ۹.۸۴۹میلیون و لیورپول ۷.۵۸۶ میلیون یورو.

لیورپول مدافع کامرونی خود را از دست داده؛ ژول ماتیپ که پس از ۸سال از این تیم جدا شد. جو گومز هم از عربستان پیشنهاد دارد. لیورپول مارک گهی را برای پرکردن جای خالی ماتیپ زیرنظر دارد اما هنوز برای خرید او هیچ اقدامی انجام نداده. در واقع در این یکی دو سال آخر کلوپ چند بازیکن و استعداد جدید رو کرده که جدایی بازیکنان و انفعال در نقل‌وانتقالات کسی را نگران نمی‌کند. سرمربی آلمانی در تابستان گذشته روی چند بازیکن برای پست هافبک دفاعی دست گذاشت که هیچ‌کدام جذب نشدند؛ لاویا و کایسدو هر دو با مبلغی گزاف به چلسی رفتند و البته محو شدند، ولی یک بازیکن گمنام ژاپنی توانست در خط هافبک کار را برای لیورپول درآورد. کمتر کسی فکر می‌کرد واتارو اندو در ۳۱سالگی بتواند در این سطح بازی کند. بازیکنانی نظیر کوانسا در مرکز خط دفاعی، کرتیس جونز در هافبک، الیوت در وینگر و پست شماره۱۰ و همچنین کانر بردلی در پست دفاع راست این اواخر توسط کلوپ رو شدند.

گوردون ملی‌پوش از معدود بازیکنانی است که سران لیورپول برای خریدش تلاش کرده‌اند اما نیوکاسل برای او ابتدا ۱۰۰ و سپس ۸۰میلیون پوند درخواست کرده. آخرین پیشنهاد نیوکاسل فروش گوردون با ۷۵ و خرید گومز از لیورپول با ۴۵میلیون پوند است.

البته قرمزها به‌زودی وارد بازار می‌شوند و بازیکن می‌خرند. مایکل ادواردز و ریچارد هیوز در یک مرحله مناسب وارد بازار نقل‌وانتقالات خواهند شد. ۳بازیکن به نام فابیو کاروالیو از فولام، سپ فان‌دن برگ از ماینتس و کلوین رمزی از ویگان قرارداد قرضی خود را به پایان برده‌اند. تیاگو آلکانتارا بازنشسته شده و به‌عنوان دستیار هانسی فلیک در بارسلونا مشغول به‌کار شده و آدریان، دروازه‌بان سوم تیم هم به رئال بتیس رفته تا لیورپول به‌عنوان منفعل‌ترین باشگاه انگلیسی یا بزرگ اروپا در بازار نقل و انتقالات شناخته شود.

منبع: روزنامه همشهری