یکشنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۹
۰ نفر

۲باشگاه بزرگ شهر منچستر یک‌تنه بازار نقل‌وانتقالات مدافعان میانی را آباد کرده‌اند.

گواردیولا

به گزارش همشهری‌آنلاین، یک‌بار مورینیو با کنایه به گواردیولا انتقاد کرده بود که چرا منچسترسیتی آن همه پول برای خریدن مدافعان کناری هزینه می‌کند و قیمت آنها را بالا می‌برد. سرمربی اسپانیایی من‌سیتی برای خرید مدافعان میانی هم ولخرجی‌های زیادی کرده اما از میان ۱۰مدافع میانی گران‌قیمت تاریخ، ۳بازیکن دستپخت منچسترسیتی و ۳تا حاصل ولخرجی منچستریونایتد بوده و ۲باشگاه بزرگ شهر منچستر یک‌تنه بازار نقل‌وانتقالات مدافعان میانی را آباد کرده‌اند.

هری مگوایر با ۸۷میلیون یورو از لستر به منچستریونایتد، دلیخت با ۸۵.۵میلیون از آژاکس به یوونتوس، ویرجیل فن‌دایک با ۸۴.۷میلیون از ساوتهمپتون به لیورپول، فوفانا با ۸۰.۴میلیون از لستر به چلسی، روبن دیاس با ۷۳.۶میلیون از بنفیکا به منچسترسیتی، دلیخت با ۶۷میلیون از یوونتوس به بایرن‌مونیخ، لاپورت با ۶۵میلیون از اتلتیک بیلبائو به منچسترسیتی، لنی یورو با ۶۲میلیون از لیل به منچستریونایتد، لیساندرو مارتینس با ۵۷میلیون از آژاکس به منچستریونایتد و جان استونز ۵۵.۶میلیون از اورتون به منچسترسیتی.

گواردیول را هم باید در این فهرست دسته‌بندی کنیم، چون زمانی که از لایپزیش توسط منچسترسیتی خریده شد، مدافع میانی بود و گواردیولا او را در پست دفاع چپ به بازی گرفت. جذب او برای باشگاه انگلیسی حدود ۹۲میلیون یورو خرج برداشت که او را به گران‌ترین مدافع وسط تاریخ فوتبال تبدیل می‌کرد. البته اگر گهی جذب لیورپول شود، این رکورد در اختیار این بازیکن و باشگاه قرار می‌گیرد.

مارک گهی که پارسال مورد توجه آرسنال بود و با لینک‌شدن کالافیوری ایتالیایی به این باشگاه از فهرست خرید خارج شد، این فصل به‌شدت به لیورپول نزدیک شده است. انتظار می‌رود کریستال پالاس برای این مدافع ملی‌پوش انگلیسی حدود ۷۰میلیون پوند برابر با ۹۳میلیون یورو درخواست کند.

کد خبر 868248
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha