سازمان هواشناسی کشو برای امروز جمعه (۱۲ مرداد) در ۴ استان بارش پراکنده همراه با رعد وبرق را پیش‌بینی کرده‌است.

به گزارش همشهری ‌آنلاین کارشناس سازمان هواشناسی کشور با اعلام این خبر به همشهری گفت: «امروز (۱۲ مرداد) اردبیل، شرق آذربایجان شرقی، نقاطی از خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و ارتفاعات البرز بارش پراکنده دارند.»
امین حسین نقشینه افزود: «شنبه(۱۳ مرداد) این شرایط در اردبیل، آذربایجان شرقی، شمال آذربایجان غربی و روز یکشنبه (۱۴ مرداد) در شمال استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل در ساعت بعد از ظهر و شب رگبار باران، رعد و برق باد شدید موقتی و در برخی نقاط خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.»
نقشینه ادامه داد: «در ۵ روز آینده در جنوب شرق کشور و استان‌های هرمزگان، فارس، جنوب استان‌های سیستان و بلوچستان و کرمان در ساعات عصرگاهی رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک رخ می‌دهد که در روزهای یکشنبه (۱۴ مرداد) و دوشنبه (۱۵ مرداد) این وضعیت در این منطقه تشدید می‌شود.»
نقشینه به بارش‌های مونسون در جنوب شرق کشور در ۳ روز آینده اشاره کرد و افزود: «در ۳ روز آینده در شمال شرق، جنوب شرق، بخش‌هایی از مرکز و جنوب غرب استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی زاگرس مرکزی وزش باد شدید همراه با گرد و خاک و کاهش دید و کاهش کیفیت هوا همراه است.»
شرق دریای عمان، خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای خزر نیز مواج و متلاطم است.
برای تهران هم پیش‌بینی می‌شود که در ۵ روز آینده آسمانی صاف تا قسمتی ابری داشته باشد. افزایش برخی آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا نیز مورد انتظار است.
به گفته کارشناس سازمان هواشناسی کشور، امروز (۱۲ مرداد) کاهش نسبی دما در تهران رخ می‌دهد و از شنبه (۱۳ مرداد) افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود. بیشینه دما امروز (۱۲ مرداد) ۳۸ درجه سانتی‌گراد است که نسبت به دیروز یک درجه کاهش یافته. طی ۳ روز آینده افزایش نسبی دما ی تهران تا ۴۱ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

بیشتر بخوانید:
رگبار در ۵ استان |‌ تهران دوباره به ۴۰ درجه رسید