سازمان هواشناسی کشو برای امروز جمعه (۱۲ مرداد) در ۴ استان بارش پراکنده همراه با رعد وبرق را پیش‌بینی کرده‌است.

تهران در مدار گرما |تصاویر

به گزارش همشهری ‌آنلاین کارشناس سازمان هواشناسی کشور با اعلام این خبر به همشهری گفت: «امروز (۱۲ مرداد) اردبیل، شرق آذربایجان شرقی، نقاطی از خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و ارتفاعات البرز بارش پراکنده دارند.»
امین حسین نقشینه افزود: «شنبه(۱۳ مرداد) این شرایط در اردبیل، آذربایجان شرقی، شمال آذربایجان غربی و روز یکشنبه (۱۴ مرداد) در شمال استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل در ساعت بعد از ظهر و شب رگبار باران، رعد و برق باد شدید موقتی و در برخی نقاط خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.»
نقشینه ادامه داد: «در ۵ روز آینده در جنوب شرق کشور و استان‌های هرمزگان، فارس، جنوب استان‌های سیستان و بلوچستان و کرمان در ساعات عصرگاهی رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک رخ می‌دهد که در روزهای یکشنبه (۱۴ مرداد) و دوشنبه (۱۵ مرداد) این وضعیت در این منطقه تشدید می‌شود.»
نقشینه به بارش‌های مونسون در جنوب شرق کشور در ۳ روز آینده اشاره کرد و افزود: «در ۳ روز آینده در شمال شرق، جنوب شرق، بخش‌هایی از مرکز و جنوب غرب استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی زاگرس مرکزی وزش باد شدید همراه با گرد و خاک و کاهش دید و کاهش کیفیت هوا همراه است.»
شرق دریای عمان، خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای خزر نیز مواج و متلاطم است.
برای تهران هم پیش‌بینی می‌شود که در ۵ روز آینده آسمانی صاف تا قسمتی ابری داشته باشد. افزایش برخی آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا نیز مورد انتظار است.
به گفته کارشناس سازمان هواشناسی کشور، امروز (۱۲ مرداد) کاهش نسبی دما در تهران رخ می‌دهد و از شنبه (۱۳ مرداد) افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود. بیشینه دما امروز (۱۲ مرداد) ۳۸ درجه سانتی‌گراد است که نسبت به دیروز یک درجه کاهش یافته. طی ۳ روز آینده افزایش نسبی دما ی تهران تا ۴۱ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

بیشتر بخوانید:
رگبار در ۵ استان |‌ تهران دوباره به ۴۰ درجه رسید

کد خبر 871072

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تهران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha