امام جمعه مشهد گفت: ‌اسراییل زمانی که شکست‌های پی در پی دارد، دست به ترور می‌زند که نشان از زبونی و ضعف آن است و به نحوی می‌خواهد خلا شکست‌هایش را جبران کند.

به گزارش همشهری آنلاین، آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه‌های امروز نماز جمعه مشهد در حرم امام رضا (ع) افزود: حرکتی که اسراییل در ترور شهید «اسماعیل هنیه» رهبر سیاسی حماس در ایران مرتکب شد، به نحوی پاسخ خواهیم داد که برای همیشه پشیمان خواهد شد.

وی بیان کرد: تاکنون هیچ دولتی و هیچ نظامی در دنیا به اندازه اسرائیل مورد انزجار و نفرت ملت‌ها نبوده است، به جز آمریکایی هایی که همدست اسرائیل هستند و برایش کف می زنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اظهار کرد: اسرائیل در جبهه نبرد هم شکست خورده و مدعی است که دومین ارتش قدرتمند دنیا را در اختیار دارد، اما بیشتر از یکسال است که در مقابل حماس شکست خورده است.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران ترورهای زیادی را پشت سر گذاشته است، افزود: ترور «اسماعیل هنیه» رهبر سیاسی حماس در تهران با چراغ سبز آمریکا توسط اسرائیل انجام شد.

آیت الله علم‌الهدی ادامه داد: اسرائیل کوچکتر از آن است که بتواند به تمامیت ارضی کشورمان تجاوز کند، بلکه این اقدام با پشتوانه آمریکا انجام گرفته است.

وی ادامه داد: البته آنچه اهمیت دارد، تدبیر رهبر معظم انقلاب در این جریان است، در ۴۵ سال گذشته با تدبیر ایشان آمریکایی ها جرات نزدیک شدن به ما را نداشته اند، اگر می توانستند لحظه ای درنگ نمی کردند، رهبر معظم انقلاب بازدارندگی کشور را در کنار مانور قدرت و اقتدار آن حفظ کرده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: بعد از شهادت آیت الله رییسی با همه دشواریها و نگرانی‌ها، انتخابات برگزار و دولت جدید انتخاب شد و در کمال زیبایی، رقابت ها پایان یافت و رفاقت ها آغاز شد و همه جریانهای سیاسی در کنار هم به اداره کشور مشغول شدند.

وی اظهار امیدواری کرد که رییس جمهور با موضعی که در برابر شهادت هنیه و در مقابل صهیونیست گرفته است، بتواند استکبارستیزی را در کشور گسترش دهد.

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه رییس جمهور دو تکلیف بر دوش دارد، ادامه داد: نخست عمل به وعده هایی است که در زمان انتخابات داد و دوم عمل به تعهداتی است که در مراسم تحلیف مسئولیت اجرای آن را پذیرفت.

وی گفت: امیدواریم در سایه دولت جدید شاهد عظمت اسلام و مسلمین و حفظ ارزش‌های اسلامی و دینی در جامعه باشیم.

منبع: ایرنا