علی شجاعی که برای فصل جدید راهی رفسنجان شده مدعی است برای آرامش بیشتر حضور در تیم نویدکیا را انتخاب کرده است.

همشهری آنلاین - امیرحسین اعظمی | خیلی‌ها می‌گویند علی شجاعی هیچ‌وقت نتوانست دوران درخشش در نخستین فصل حضور در نساجی را تکرار کند اما خودش این را قبول ندارد و می‌گوید اگر در این مدت دیده نشده، به‌خاطر این بوده که تیم‌هایش نتیجه نگرفته‌اند، نه اینکه او بد بوده باشد. شجاعی در نساجی‌قائمشهر به‌عنوان یکی از وینگرهای تأثیرگذار فوتبال ایران معرفی شد و بعد از آن راه پرسپولیس را در پیش گرفت ولی دوران حضورش در این تیم طولانی نبود. شجاعی دوباره به نساجی برگشت، فصل پیش هم بازیکن فولاد بود و حالا قرار است این‌بار پیراهن مس‌رفسنجان را برتن کند. شجاعی درباره عملکردش در فصل پیش و دلیل رفتنش به مس صحبت‌هایی دارد.

  • از فولادخوزستان و فصل سختی که پشت سر گذاشتید، شروع کنیم. فکر می‌کردی در این تیم با چنین وضعیتی مواجه شوید؟

فولاد بدون شک در بحث امکانات و ساختار حرفه‌ای، در ایران جزو بهترین‌هاست ولی از بدشانسی من اتفاقاتی رخ داد که واقعا عجیب بود. ما تغییرات زیادی در کادر فنی داشتیم و حتی مدیریت باشگاه هم تغییر کرد. همین بی‌ثباتی‌ها تیم را تا آستانه نابودی پیش برد. ما 4بار سرمربی عوض کردیم و در چند بازی حساس هم تیم بدون سرمربی بود، مثل بازی با پرسپولیس که بدنساز تیم را هدایت کرد، یا در بازی 6 امتیازی با صنعت نفت که باز هم سرمربی نداشتیم.

  • شاید اشتباه اصلی فولاد این بود که باشگاه اول فصل علیرضا منصوریان را حفظ ‌کرد.

این تصمیمی بود که باشگاه گرفت ولی هواداران فولاد از همان روز اول سرناسازگاری با این مربی داشتند و استارت مشکلات از همان ابتدای فصل رقم خورد. بازیکنان هیچ آرامشی نداشتند و نمی‌توانستند کیفیت خودشان را نشان دهند. نمونه‌اش سعید واسعی بود که از فولاد جدا شد و در مس‌رفسنجان خیلی خوب کار کرد.

  • چرا مس‌رفسنجان را انتخاب کردی؟

من چند پیشنهاد داشتم و بازارگرمی هم نکردم ولی مس‌رفسنجان را به‌خاطر محرم نویدکیا انتخاب کردم. او مربی باشخصیتی است و به خوبی به تیمش آرامش می‌دهد. نیاز داشتم با یک مربی کار کنم که به من کمک کند و به‌خاطر همین مس را انتخاب کردم. خیلی هم خوشحالم که قرار است با یک مربی مثل نویدکیا کار کنم.

  • شاید مس را انتخاب کردی تا با نویدکیا احیا شوی، درست است؟

من افت نکرده بودم که بخواهم دنبال احیاشدن باشم. وقتی از پرسپولیس جدا شدم، به نساجی رفتم و بعد راهی فولاد شدم ولی بدشانس بودم. وقتی تیمی نتیجه نمی‌گیرد، کار بازیکنان هم دیده نمی‌شود. من هیچ‌وقت در زمین مسابقه کم نگذاشته‌ام و می‌توانید آمار فردی‌ام را در فولاد یا نساجی مرور کنید. در تیم‌هایی که بازی کردم از لحاظ دوندگی جزو 3نفر اول بودم، خیلی از مواقع پاس می‌دادم ولی گل نمی‌شد یا خودم موقعیت‌ها را از دست می‌دادم. وقتی تیم نتیجه نمی‌گیرد، ذهن بازیکن هم به هم می‌ریزد. در دوره اول که در نساجی بودم، به خوبی دیده شدم و مدیون رضا مهاجری هستم. ما در آن سال واقعا تیم خوبی داشتیم و همه بازیکنان بهترین عملکرد را داشتند. وقتی تیم نتیجه بگیرد، همه‌چیز برای بازیکن خوب است ولی اگر نتیجه نگیرد، حتی اگر عملکرد فردی خوبی هم داشته باشید، ممکن است دیده نشوید.

  • فکر می‌کنی مس بتواند در فصل جدید جزو بالانشین‌ها باشد؟

ما تیم خوبی داریم و قطعا تلاش می‌کنیم تا بهترین عملکرد را داشته باشیم. اینجا همه تشنه موفقیت هستند.

  • در مورد قرعه مس در هفته‌های ابتدایی چه نظری داری؟

زیاد برای ما فرقی نمی‌کند. به هر حال باید با همه تیم‌ها بازی کنیم و مهم این است که شروع خوبی داشته باشیم و خوب هم ادامه بدهیم.

  • قرار است در مس دفاع چپ باشی یا وینگر؟

پارسال در 95درصد بازی‌ها به‌عنوان دفاع چپ بازی کردم. هر جا سرمربی صلاح بداند بازی می‌کنم.