تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۴

حضور تیاگو موتا به جای آلگری روی نیمکت یوونتوس احتمالا سبک بازی بانوی پیر را تهاجمی کند.

به گزارش همشهری‌آنلاین، با آمدن تیاگو موتا از بولونیا به جای آلگری، همه منتظرند فلسفه فوتبال تیم در فصل آینده تغییر کند و یووه به تیمی تهاجمی تبدیل شود ولی ابزارهای این تغییررویه هنوز فراهم نیست. موتا با کیه‌زا که یکی از ملی‌پوشان و بازیکنان کلیدی است، مشکل دارد. او در بازی دوستانه با تیم فرانسوی برست که دیشب برگزار شد، کیه‌زا را از فهرست تیم خط زد. سرمربی جوان معتقد است که این بازیکن هنوز آماده نیست. کیه‌زا یوروی بدی را پشت‌سر گذاشت و سپس در نخستین روزهای تمرین یوونتوس، مراسم ازدواجش را برگزار کرد اما این همه مشکل نبود. پیش از آنکه موتا قرارداد رسمی ببندد، گفته می‌شد او این بازیکن را نمی‌خواهد. وینگر ایتالیایی که پیشنهادهایی از لیگ برتر و به‌ویژه تاتنهام دارد، علاقه‌مند است در ایتالیا بماند. باشگاه اینترمیلان که جذب بازیکنان رایگان زیر دندانش مزه کرده و این را مدیون ماروتا، مدیر ورزشی و مسئول نقل‌وانتقالات است، به کیه‌زا پیغام داده تا یک سال دیگر صبر کند و تابستان آینده به‌عنوان بازیکن آزاد به اینتر برود. ماروتا در یووه هم همین رویه را جا انداخته و ستاره‌ها را رایگان به تیم اضافه کرده بود. مذاکرات تمدید با کیه‌زا به بن‌بست خورده. دستمزد فعلی این بازیکن سالانه ۵میلیون یورو است و یووه می‌خواهد آن را کم کند اما کیه‌زا قبول نمی‌کند.

- تاکنون بازیکنان زیادی به یووه آمده یا از این تیم رفته‌اند. آرتور ملو از قرارداد قرضی با فیورنتینا برگشته اما خودش می‌داند با افت فاحشی که داشته، جایی در برنامه‌های موتا ندارد. احتمالا بازیکن سابق بارسلونا که با رقمی گزاف به یووه آمده به‌زودی به تیمی دیگر قرض داده می‌شود.

- یووه کفرن تورام، فرزند لیلیان تورام(بازیکن سابق یووه) را با رقم ۲۰.۶میلیون یورو از باشگاه نیس فرانسه خرید تا در پست هافبک بازی کند. این هافبک بلندقد گفته از بچگی آرزویش بازی در یووه بوده. مارکوس، برادر بزرگ‌تر کفرن در اینتر بازی می‌کند.

- یووه برای خرید خوان کابال از هلاس ورونا برای پست دفاعی ۱۲.۸میلیون یورو هزینه کرده است. جذب واسیلی آدژیچ از پودگوریتسا هم ۲میلیون یورو هزینه داشته. ۲بازیکن به نام فاکوندو گونسالس و کانلوکا فرابوتا از قرارداد قرضی سمپدوریا و کوسنزا برگشته‌اند. یک دروازه‌بان به نام میکله دی گریگوری هم به‌صورت قرضی از مونتزا جذب شده است.

- گران‌ترین خرید یووه در این پنجره، بازیکن برزیلی تیم استون‌ویلا بود که ۵۱.۵میلیون یورو قیمت داشت.

- ماتیاس سوله، مهاجم آرژانتینی این تیم با رقم ۲۵.۶میلیون یورو به آاس‌رم فروخته شد. دین هویسن هم با ۱۵.۲میلیون یورو به بورنموث رفت و ساموئل ایلینگ و انزو بارنچه‌آ در ازای داگلاس لوییس به‌ترتیب با مبالغ ۱۴و ۸میلیون به استون‌ویلا واگذار شدند. مویزه کین هم که بارها به تیم‌های دیگر قرض داده یا فروخته شده و دوباره به تیم بازگشته بود، یک‌بار دیگر از این تیم جدا شد و با ۱۳میلیون یورو به فیورنتینا رفت. کایو ژرژ هم با ۷.۲میلیون یورو به کروزیرو فروخته شد.

- هنوز آدریان ربیو قراردادش را تمدید نکرده. احتمال ماندن هافبک فرانسوی در این تیم تقریبا صفر است. از باشگاه‌های بزرگی به‌عنوان مقصد این بازیکن نام برده می‌شد اما فعلا رئال و منچستریونایتد از جذب او منصرف شده‌اند.

- الکس ساندرو هم پس از سال‌ها قراردادش را به پایان رسانده اما هنوز تیم بعدی خود را معرفی نکرده است. موتا قصد دارد بازوبند کاپیتانی را هم از دنیلوی برزیلی بگیرد و به بازیکنی دیگر بدهد.

منبع: روزنامه همشهری