تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۱

در روزهایی که دمای هوا در اکثر نقاط کشور روند افزایشی داشته است، شهرستان شهداد در استان کرمان با دمای 49.4 درجه سانتی گراد نامش به عنوان گرمترین نقطه کشور در روز سه شنبه (16 مردادماه) ثبت شد.

به گزارش همشهری آنلاین، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی با اعلام این خبر به همشهری می گوید: «بعد از شهداد دو نقط در استان خراسان جنوبی و یزد رکورددار گرما در این روز بودند. شهرستان طبس در خراسان جنوبی با دمای 48.2 درجه سانتی گراد و بافق یزد با دمای 48.1 درجه سانتی گراد گرم ترین نقاط کشور بودند.»

صادق ضیائیان درباره گرمترین مراکز استان ها در روز سه شنبه تاکید می کند: «اهواز با دمای 46.7 درجه سانتی گراد گرمترین مرکز استان ها در این روز بود.»

او ادامه می دهد: «همچنین قم با دمای 45.4 درجه سانتی گراد و یزد با دمای 44.7 درجه سانتی گراد دیگر مراکز گرم استان ها بودند.»

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی اضافه می کند: «طی روزهای آینده پیش بینی می شود که گرما تداوم داشته باشد. در واقع گرمای شدید هوا تا روز جمعه(19 مردادماه) ادامه دارد. البته گرمای هوا در فلات مرکزی کشور بیشتر از سایر نقاط کشور خواهد بود.»

منبع: روزنامه همشهری