آخرین فهرست منتشر شده از گرمترین شهرهای جهان نشان می‌دهد 7 شهر ایران در میان 15 شهر گرم جهان جای گرفته‌اند.

گرمای هوا

به گزارش همشهری آنلاین، امروز (چهارشنبه، 17 مرداد) استان «ادرار» در الجزیره با دمای 48.4 درجه سانتیگراد برای دومین روز متوالی گرمترین شهر جهان شد.

بر اساس این فهرست که امروز منتشر شده است، طبس در خراسان جنوبی با دمای 48.2 درجه سانتیگراد بالای صفر دومین شهر گرم جهان بود. این شهر روز گذشته با دمای ۴۷.۷ درجه سانتیگراد بالای صفر سومین شهر گرم جهان شده بود.

همچنین امیدیه در خوزستان با دمای 47.8 درجه سانتیگراد بالای صفر در جایگاه سومین شهر گرم جهان قرار گرفت. این شهر نیز روز گذشته با دمای ۴۶.۶ درجه سانتیگراد بالای صفر در رتبه دهم گرمترین شهرهای جهان قرار گرفته بود.

رتبه پنجم اما این بار به صفی‌آباد دزفول در خوزستان رسید که در این روز دمای 47.1 درجه سانتیگراد را ثبت کرد. بعد از آن شهر آبادان در خوزستان نیز با دمای 47 درجه سانتیگراد ششمین شهر گرم جهان بود.

همچنین خور در اصفهان، زابل در سیستان‌وبلوچستان و اهواز در خوزستان به ترتیب با دمای 46.9، 46.9 و 46.8 درجه سانتیگراد در جایگاه دوازدهم، سیزدهم و چهاردهم قرار گرفتند.

شهر اهواز روز گذشته با دمای ۴۶.۴ درجه سانتیگراد و زابل در سیستان و بلوچستان با دمای ۴۶.۴ درجه سانتیگراد به ترتیب در رتبه‌های یازدهم و سیزدهم قرار داشتند.

کد خبر 872673

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خراسان جنوبی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha