فرمانده فراجا اعلام کرد: سیاست و برنامه ما مبنی بر بازگشت تمامی اتباع غیرمجاز به کشورشان است.

به گزارش همشهری آنلاین، سردار احمدرضا رادان فرمانده فراجا در حاشیه رزمایش طرح اربعین ۱۴۰۳ که صبح امروز در دانشگاه علوم انتظامی امین برگزار شد، با حضور در جمع خبرنگاران گفت: در ادامه مانور بزرگ اربعین تمامی یگان‌های انتظامی برای کمک و خدمت به همکاران مستقر در مرزها حاضر هستند.

وی افزود: برای مراسم با شکوه اربعین ۳ هزار گشت خودرویی شامل انتظامی، راهور و ضربت و مبارزه با مواد مخدر نیروهای انتظامی مجموعه‌های خدمت‌رسانی را همراهی می‌کنند که از این تعداد هزار خودرو نیز کنترل عملیات برای مدیرت ترافیک را بر عهده خواهند داشت.

فرمانده کل انتظامی تصریح کرد: در موضوع خدمت‌رسانی به زائران تا امروز یک میلیون و ۵۰۰ هزار گذرنامه صادر شده که ۶۵۰ هزار گذرنامه زیارتی بوده است.

رادان به موضوع اتباع خارجی نیز اشاره کرد و گفت: برای اتباع خارجی برای حضور در راهپیمایی اربعین در مبادی مرزی مجوز خروج و دفترچه خادم صادر نمی‌شود. همچنین اتباع خارجی فقط از مرز چذابه اجازه خروج و ورود برای سفر اربعین را دارند.

وی تصریح کرد: درباره اتباع غیرمجاز نیز، با توجه به اینکه سیاست و برنامه مبنی بر بازگشت تمامی اتباع غیرمجاز به کشورشان است، این عزیزان باید تا پایان سال کشور را ترک کنند و به کشور خود بازگردند.

منبع: ایسنا