فرمانده فراجا گفت: اگر شهید شدم پای کفنم بنویسید این کسی است که برای حجاب دختران و مادران وطنش تلاش کرد.

سردار رادان - احمدرضا رادان

به گزارش همشهری آنلاین، سردار احمدرضا رادان فرمانده فراجا در نشست صمیمانه با خبرنگاران که صبح امروز در ستاد فراجا برگزار شد، با اشاره به دو موضوع رسانه و خبرنگار گفت: رسانه و خبرنگار هر دو با هم ارتباط مستقیمی دارند و اگر رسانه‌ای باشد و خبرنگاری نباشد، رسانه بی‌تاثیر یا کم‌تاثیر است.

خبرنگار نباید وجدان جمعی را دستخوش تلاطم و آشوب کند

وی با بیان اینکه خبرنگاران انسان‌هایی با هوش و فهیم هستند، گفت: خبرنگار حسگرهای تیزی دارد و حقایق را زودتر از دیگران پیدا می‌کند. کاستی‌ها و نقصان را بهتر درک کرده و در نهایت خبری منتشر می‌کند که در دایره انصاف است. خبرنگار باید همیت ملی داشته باشد و در نهایت انسان با فضیلتی است که جامعه‌اش را می‌فهمد و نسبت به آنها احساس تعهد دارد.

رادان با بیان اینکه خبرنگار نباید وجدان جمعی جامعه را دستخوش تلاطم و آشوب کند، گفت: برخی از موضوعات با هیجانی لحظه‌ای فدای حقیقت می‌شوند اما یک خبرنگار نباید چنین رویه‌ای داشته باشد و ملی فکر کند. من خوشحالم که در کشور ما از این دست خبرنگاران کم نداریم و در حوزه انتظامی همه خبرنگاران دارای این ویژگی هستند.

فرمانده فراجا ادامه داد: ما بیش از هر سازمانی درک می‌کنیم که رایحه دل‌انگیز قلم و ... چقدر می‌تواند در تامین امنیت نقش داشته باشد و نقش مسئولانه یک خبرنگار چه تاثیری در تولید امنیت دارد.

گاهی غافلگیری ناشی از غفلت است نه ندانستن

رادان با اشاره به چالش‌هایی که ممکن است در هر سازمان وجود دارد، گفت: حتما در سازمان عریضی مانند انتظامی هم چالش‌هایی وجود دارد. اما باید آن را ریشه‌یابی کنیم و من تمایل دارم دلایل آن را تشریح کنیم.

وی افزود: همیشه غافلگیری ناشی از ندانستن نیست، گاهی غافلگیری ناشی از غفلت است و این موضوع مهمی است.

فرمانده فراجا با تاکید بر اینکه رسانه تاثیر بزرگی بر افکار مردم می‌گذارد، گفت: کاری که شاید همه قوا و سازمان‌ها در یک سال انجام دهند، رسانه در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌تواند انجام دهد، از این رو نقش رسانه مهم‌ است.

رادان افزود: با تعریفی که از خبرنگار و رسانه وجود دارد، این خبط بزرگی است که پلیس نخواهد از ظرفیت رسانه استفاده کند و از این رو ما حتما از نقش و ظرفیت رسانه می‌کنیم.

فاصله تعداد نیروی پلیس در ایرن با استاندارد جهانی

فرمانده فراجا با بیان اینکه پلیس ۴۰ ماموریت را برعهده دارد، گفت: گاهی هر کدام از ماموریت‌ها در خودشان ۶ یا ۷ وظیفه را دارند و در نتیجه تمام این‌ها ما پلیسی را در جمهوری اسلامی داریم که متفاوت‌تر از پلیس‌های دیگر جهان است.

اقتدار پلیس نباید شکسته شود/ سنگ روی سنگ بند نمی‌شود

وی با اشاره به استاندارد نسبت پلیس به جمعیت گفت: استاندارد جهانی این است که به ازای هر ۱۰۰۰ نفر ۵ پلیس وجود داشته باشد و در ضمن بر اساس این استاندارد مرزبانی شامل نیروی پلیس نمی‌شود. اما در کشور ما عدد خیلی بیشتر از این‌هاست و با استاندارد فاصله داریم. امروز مردم ایران پلیسی را دارند که در سال ۱۴۰۲، تعداد ۹۳ شهید را تقدیم کشور کرد که شامل ماموران پلیس راهور وپلیس پیشگیری و ... . ما در همین سال ۱۴۰۳ و تاکنون ۳۰ شهید داشتیم.

رادان با اشاره به نظریه پنجره شکسته و ارتباط آن با اقتدار پلیس، گفت: اقتدار پلیس نباید شکسته شود و در تمام جهان این را می‌دانند که نباید اقتدار پلیسشان شکسته شود، چراکه در این صورت دیگر سنگ روی سنگ بند نمی‌شود.

اگر کشف حجاب جرم است، مربوط به قانون است

رادان با تاکید بر اینکه مجری قانون را نباید بزنیم، گفت: متاسفانه اتفاق بدی افتاده که اگر با قانون مشکلی داشته باشیم، بر مجری قانون خرده می‌گیریم و مجری را می‌زنیم، نباید این‌طور باشد و اگر با قانون مشکلی داریم خب قانون باید اصلاح شود، پلیس مجری قانون است.

رادان گفت: اگر کشف حجاب جرم است، مربوط به قانون است، اشکالی هست باید قانون تغییر کند نه اینکه مجری را مورد هجمه قرار داده و خرده بگیریم. پلیس اقتدار خود را حفظ می‌کند، انتقادات را به جان می‌خرد، اما کارش را انجام می‌دهد.

سندی کشف کردیم که نشان می‌دهد جورج سوروس اخلاقی مطرح است

رادان با بیان اینکه موضوع فقط کشف حجاب نیست، گفت: دشمنان برنامه دارند و می‌خواهند از کشف حجاب به عریانی و برهنگی و ... بروند. ما سندی را کشف کردیم که نشان می‌دهد موضوع جورج سوروس اخلاقی مطرح است و آموزش‌هایی را در این خصوص مطرح کرده‌اند. در همین سندها گفته‌اند که هر چادر بر سر زن ایرانی یک پرچم است که ما باید این پرچم را بگیریم.

وی افزود: در فتنه ۸۸ نیز ما شاهد بودیم که جورج سوروس آموزش‌هایی برای براندازی می‌داد و این‌بار هم جورج سوروس‌هایی اخلاقی برای از بین بردن اخلاق در جامعه نقشه کشیده‌اند.

موضوع حجاب یک موضوع صددرصد اجتماعی است، اما...

فرمانده فراجا اضافه کرد: موضوع حجاب یک موضوع صددرصد اجتماعی است، اما یک سوال، مگر موضوعات اجتماعی بایدها و نبایدهایی ندارد؟ مگر چهارشنبه آخر سال اجتماعی نیست؟ خب در موضوع حجاب هم ما نیازمند حرکت مسئولانه رسانه‌ها هستیم.

اگر شهید شدم پای کفنم بنویسید...

رادان گفت: اگر شهید شدم پای کفنم بنویسید این کسی است که برای حجاب دختران و مادران وطنش تلاش کرد.

توقیف خودرو برای حفظ جان مردم است

فرمانده فراجا گفت: ما در ایرانی هستیم که ۱۹ هزار نفر سالانه در تصادفات جان خود را از دست می‌دهند. اگر ماشین مردم را توقیف می‌کنیم برای حفظ جان مردم است و دلیلش این است که مردم را دوست داریم.

فرمانده فراجا همچنین در مورد حوزه سرقت نیز گفت: در سال ۱۴۰۳ در حوزه سرقت تا همین حالا ۲۰ درصد وقوع کاهش پیدا کرده و ۳۰ درصد هم کشفیات ما افزایش پیدا کرده است.

کد خبر 873382
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پليس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
    0 1
    زنده باد سردار رادان خدا حفظ اش کنه همه ما نگران وضع حجابیم وتنها مسئولی که دغدغه حجاب داره همین سردار عزیزه