فیلم منتشر شده از دوربین‌های مداربسته زندانی در جنوب فلسطین اشغالی، تأیید می‌کند که نظامیان صهیونیست دست به اقدامات شنیع و غیربشری علیه اسرای فلسطینی زده‌اند.

به گزارش همشهری‌آنلاین، یک هفته بعد از جنجال ایجاد شده بر سر نظامیان صهیونیستی که متهم به شکنجه و تجاوز جنسی در حق اسرای فلسطینی از نوار غزه شدند، شبکه تلویزونی ۱۲ رژیم اسرائیل بامداد امروز چهارشنبه با انتشار فیلمی بر این ادعا صحه گذاشت.

در این ویدیو که گوشه‌ای از وضع اسفناک اسرای فلسطینی را نشان می‌دهد.

هفته گذشته، رسانه‌های رژیم اسرائیل داستان این تجاوز و شکنجه را رسانه‌ای کرده و گزارش دادند که ۱۰ نفر از نظامیان صهیونیست در ماه‌های اخیر به آزار و اذیت جنسی علیه اسیران واحد نخبه حماس متهم شده‌اند و این افراد در پایگاه «سده تیمان» نگهداری می‌شدند که برای بازرسی و محاکمه به دادگاه نظامی «بیت لید» انتقال داده شدند.

در پی این تصمیم گروهی از صهیونیست‌های افراطی که عمدتاً هوادار ایتمار بن گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم اسرائیل بودند به ساختمان این دادگاه هجوم برده و با نیروهای صهیونیست درگیر شدند تا از محاکمه نظامیان متهم به تجاوز جنسی جلوگیری کنند.

برخی از صهیونیست های افراطی به جلسه استماع دیوان عالی اسرائیل درباره آزار و اذیت زندانیان فلسطینی در پایگاه «سده تیمان» هجوم آوردند و شعار «شرم شرم» سر دادند.

در پی محرز شدن آزار و اذیت جنسی برخی از زندانیان فلسطینی در این پایگاه، نهادهای اسرائیلی برای جلوگیری از ورود سازمان های بین المللی به این موضوع دست به کار شدند و حتی انگلیس از اینکه صلیب سرخ به این شکنجه گاه راه داده نشده، تهدید کرد که ارسال سلاح به تل‌آویو را تعلیق می‌کند.

اوضاع برای رژیم اسرائیل که همیشه تلاش کرده، خود را از هرگونه اتهام علیه خود تطهیر کند، سخت شده و همین مسئله باعث شده است که دست به کار شوند. رادیو ارتش اسرائیل بعد از انتشار این فیلم، گزارش داد که انجمن حقوق مدنی دادخواستی را در رابطه با بازداشتگاه سده تمان به دیوان عالی ارائه کرده و خواستار بسته شدن این زندان به دلیل "عدم انطباق با استانداردهای حقوق بشر" شده است و دیوان در حال بررسی این مسئله است.

منبع: تسنیم