مقامات اماراتی مرزهای هسمویی و همدلی با رژیم صهیونیستی در اوج جنگ غزه را جابه جا کرده‌اند و در تازه ترین اقدام صهیونیست پسند خود، یک دانشجوی خارجی حامی فلسطین را به دلیل پوشیدن چفیه فلسطینی اخراج کرده‌اند.

همشهری آنلاین: مقامات اماراتی مرزهای هسمویی و همدلی با رژیم صهیونیستی در اوج جنگ غزه را جابه جا کرده‌اند و در تازه ترین اقدام صهیونیست پسند خود، یک دانشجوی خارجی حامی فلسطین را به دلیل پوشیدن چفیه فلسطینی اخراج کرده‌اند. «میدل ایست آی»، در این ارتباط گزارش داده است که مقامات شهر ابوظبی، پایتخت امارات دانشجویی را که در ماه می گذشته در پردیس دانشگاه نیویورک ابوظبی، چفیه فلسطینی پوشیده و فریاد «فلسطین آزاد» را سر می‌داد، اخراج کرده‌‍اند.

گفته شده است این دانشجو که هویت او اعلام نشده، تنها چند روز پس از پوشیدن چفیه فلسطینی در محیط دانشگاه نیویورک ابوظبی، توسط پلیس بازداشت و سپس اخراج شده است.

دستگیری این دانشجوی حامی فلسطین پس از آن صورت گرفته است که امارات طی چند ماه گذشته پوشیدن نمادهای فلسطینی در برخی اماکن از جمله دانشگاه‌ها را ممنوع اعلام کرده بود.

امارات متحده عربی از سال ۲۰۲۰ در ماه‌های پایانی کار دولت ترامپ با وساطت آمریکا روابط خود با اسرائیل را به حالت عادی در آورد. اقدامی که با انتقاد بسیاری از چهره‌های اسلامی و شهروندان جوامع عربی و مسلمان همراه شد و بسیاری امارات را به خیانت علیه آرمان فلسطین متهم کردند. پس از عادی سازی روابط اسرائیل و امارات، ابوظبی محدودیت‌های زیادی در راستای حمایت از فلسطین اعمال کرده است. امارات همچنین برخلاف بسیاری از کشورهای عربی واکنش زیادی به جنگ غزه از خود نشان نداده و در موارد متعددی از محکوم کردن اقدامات صهیونیست‌ها علیه مردم فلسطین خودداری کرده است.

از سوی دیگر بازداشت و اخراج دانشجویی خارجی حامی فلسطین در دانشگاه آمریکایی امارات در حالی صورت گرفته که مسئولان این دانشگاه اعلام کرده‌اند که هیچ محدودیت داخلی درباره موضوع فلسطین در این دانشگاه آمریکایی اعمال نکرده و اخراج دانشجوی یاد شده با اراده مقامات اماراتی صورت گرفته است. اقدامی که نشان می‌دهد در سکوت مقامات دانشگاه آمریکایی درباره حمایت از فلسطین، این مقامات اماراتی هستند که کاسه داغ تر از آش برای حمایت از صهیونیست‌ها شده‌اند.