رئیس شورای اسلامی شهر تهران، در حاشیه دویست و پنجاه و پنجمین جلسه شورا در جمع خبرنگاران حضور یافته و به سئوالات آنها پاسخ داد.

به گزارش همشهری آنلاین، مهدی چمران، رئیس شورا در حاشیه دویست و پنجاه و پنجمین جلسه شورا در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا برای استفاده از کولر در تاکسی ها، الزام قانونی وجود دارد و اینکه آیا مسافران باید مبلغ مازادی بابت بهره مندی از کولر بپردازند؛ توضیح داد: بله بر اساس نرخ گذاری که انجام شد این الزام وجود دارد و در صورت درخواست مسافران، باید رانندگان از کولر استفاده کنند مگر اینکه به دلیل خرابی، امکان استفاده از آن وجود نداشته باشد که در این صورت رانندگان حق دریافت مبلغی بابت این موضوع ندارند. این موضوع باید عمومی شود تا تمام تاکسیرانان به ویژه تاکسی های گردشی، از کولر استفاده کنند چرا که مسافران باید از امکان کولر برخوردار باشند.

چمران در ادامه در خصوص زمان ورود تاکسی های برقی به ناوگان حمل و نقل عمومی گفت: فرآیند اداری این موضوع در حال انجام است اما در مورد مباحث مربوط به حمل، فعلاً نمی توانیم چیزی بگوییم و نمی توانیم زمان مشخصی اعلام کنیم. به محض حمل و ورود به گمرک، اطلاع رسانی خواهد شد. قاعدتاً بخش عمده انجام این فرآیند به دولتها باز می گردد که باید در این باره همکاری و هماهنگی های لازم انجام شود.

رئیس شورا در ادامه در خصوص نرخ گذاری سرویس های مدارس، تصریح کرد: میانه داری در این باره کمی دشوار است چرا که افزایش نرخ سرویس باعث گله مندی والدین می شود و از سوی دیگر در صورت عدم افزایش، رانندگان تاکسی حاضر به خدمات دهی نمی شوند. این امر همانطور که سال گذشته شاهد بودیم باعث حضور تاکسی های اینترنتی می شود که تبعات خوبی نخواهد داشت.

وی در خصوص نقش و تاثیر آموزش و پرورش در نرخ گذاری ها نیز بیان کرد: این وظیفه شوراست نه آموزش و پرورش اما قطعاً طی جلساتی که با این عنوان برگزار می شود؛ قطعاً اظهار نظر کرده و مسائل را مطرح می کنند.

چمران در خصوص حادثه فوت یکی از کارمندان شهرداری در پی سقوط در چاه آسانسور نیز اظهار داشت: هنوز گزارش مبسوط و رسمی در این خصوص ارائه نشده است. البته آتش نشانی توضیحاتی داده اما فعلاً منتظر گزارش شهرداری هستیم. لازم به ذکر است که به شایعاتی که در این زمینه در رسانه های زرد منتشر می شود؛ مبنی بر تازه کار بودن مدیریت و غیره نباید توجهی شود.

رئیس شورا در پایان در ارتباط با حادثه سقوط جرثقیل و تخریب ساختمان فنی عمرانی شهرداری تهران توضیح داد: در این باره هم خواستار ارائه گزارش در مورد علل حادثه شده ایم. الزامی برای استفاده از تجهیزات آتش نشانی برای موارد عمرانی وجود ندارد اما می توان برای کمک رسانی از آن استفاده کرد.

منبع: روزنامه همشهری