حتما تا به حال زوج‌هایی را دیده‌اید که پس از گذشت سال‌ها زندگی مشترک همچنان رابطه خوب و عاشقانه‌ای دارند و احتمالا برایتان این سوال پیش آمده که چه چیزی باعث تداوم این رابطه خوب شده است.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از geediting، راز روابط خوب و صمیمانه زوج‌ها حتی بعد از گذشت سال‌ها زندگی، در مورد چیزهای کوچک است. عادات روزانه ای که همه چیز را تغییر می دهد. این زوج ها می دانند که عاشقی کاری است که بی وقفه باید آن را تمرین کنند.

در اینجا ۸ عادت زوج هایی که حتی پس از چند دهه با هم بودن، رابطه عاشقانه را قوی نگه می دارند به اشتراک می‌گذاریم. آنها ساده و در عین حال قدرتمند هستند و با کمی فداکاری می توانند زندگی عاشقانه خود را متحول کنند.

۱) روابطشان را در اولویت قرار می دهند
حفظ رابطه خوب اصل کلیدی است. نه فقط در روزهای اول آشنایی، بلکه حتی پس از سال ها با هم بودن.

زوج هایی که دهه ها عاشقانه خود را زنده نگه داشته اند در این کار استاد هستند، فقط در مورد لیست مواد غذایی یا برنامه بچه ها صحبت نمی کنند. آنها برای به اشتراک گذاشتن احساسات، رویاها، ترس هایشان نکته ای را بیان می کنند.

منظور این نیست که هر شب گفتگوهای عمیق و احساسی داشته باشید. اما گفتگوی منظم و معنادار کاملا ضروری است.

در مورد آن فکر کنید. هر چه بیشتر یکدیگر را درک کنید، پیوند شما قوی تر می شود. به همین سادگی است.

بنابراین، اگر می خواهید این جرقه را حتی پس از سال ها با هم زنده نگه دارید، ارتباط را به یک عادت تبدیل کنید. و به یاد داشته باشید، این فقط در مورد صحبت کردن نیست - بلکه در مورد گوش دادن نیز هست.

۲) ماجراجویی می‌کنند
یکی دیگر از کارهایی که زوج های موفق به آن عادت کرده اند، این است که حس ماجراجویی را در خود زنده نگه می دارند.

ماجراجویی حتما این نیست که با هم به اورست صعود کنید (مگر اینکه این هدف شما باشد!). ماجراجویی می تواند به سادگی امتحان یک دستور غذای جدید، کاوش در یک محله جدید، یا حتی تماشای فیلمی خارج از ژانر معمولی شما باشد.

نکته این است که به کشف چیزهای جدید ادامه دهید - در مورد یکدیگر و دنیای اطراف.

همانطور که هلن کلر بزرگ زمانی گفت: "زندگی یا یک ماجراجویی جسورانه است یا اصلاً هیچ." همین امر در مورد روابط نیز صدق می کند.

پس بیرون بروید و با هم خاطرات هیجان انگیزی بسازید. از این گذشته، این تجربیات مشترک چیزی است که شما را در طول زمان در ارتباط نگه می دارد.

۳) فردیت خود را پرورش می دهند
این ممکن است غیر منطقی به نظر برسد، اما قوی ترین زوج ها آنهایی هستند که از دو فرد قوی تشکیل شده اند. آنها درک می کنند که برای دوست داشتن کامل شخص دیگری، ابتدا باید خود را دوست داشته باشند و به خود احترام بگذارند.

این بدان معنا نیست که آنها خودخواه یا بی ملاحظه هستند. برعکس، آنها می دانند که با پرورش علایق، سرگرمی ها و دوستی های خود خارج از رابطه، غنا و عمق بیشتری به روابط خود می آورند.

این یک تصور غلط رایج است که وابستگی به هم نشانه عشق عمیق است، در حالی که در واقعیت، می تواند رشد را خفه کند و در طول زمان باعث رنجش شود.

حفظ احساس فردیت بسیار مهم است. باعث رشد می شود و رابطه را پویا نگه می دارد.

پس در کلاس یوگا شرکت کنید یا یک شب را با دوستانتان بیرون بروید. شریک زندگی خود را به انجام همین کار تشویق کنید. هر دوی شما غنی‌شده و با داستان های جدید برای به اشتراک گذاشتن به یکدیگر باز خواهید گشت.

۴) از بحث کردن ابایی ندارند
این عادتی است که ممکن است شما را شگفت زده کند - زوج های موفق از درگیری دوری نمی کنند.

در حالی که درگیری اغلب به عنوان نشانه ای از مشکل تلقی می شود، لازم نیست که اینطور باشد.

در واقع، زوج‌هایی که دهه‌ها رابطه عاشقانه را زنده نگه می‌دارند، یاد گرفته‌اند که به تعارض به عنوان یک فرصت نگاه کنند - فرصتی برای درک بهتر یکدیگر، رشد به عنوان یک زوج و عمیق‌تر کردن پیوندشان.

آنها از اختلافات به عنوان فرصتی برای حمله به یکدیگر استفاده نمی کنند، بلکه به عنوان فرصتی برای حل مشکلات با هم استفاده می کنند. آن‌ها گوش می‌دهند، همدلی می‌کنند، و برای راه‌حلی تلاش می‌کنند که به نیازها و احساسات شریک زندگی احترام بگذارد.

در پایان آنچه می‌ماند درک شریک زندگی شما و تقویت رابطه شما است.

۵) قدر چیزهای کوچک را می دانند
این یک مورد بزرگ است. زوج‌هایی که دهه‌ها روابط عاشقانه‌شان را حفظ کرده‌اند، این عادت مشترک را دارند - آنها قدر چیزهای کوچک را می‌دانند.

کارهای بزرگ یا هدایای گران قیمت نیستند که عشق را زنده نگه می دارند. این لحظات قدردانی روزمره است - یک بوسه بر پیشانی، یک غذای مورد علاقه که بعد از یک روز خسته کننده پخته می شود، یا به سادگی دست در دست گرفتن در حین پیاده روی.

پس قدرت آن اعمال کوچک مهربانی و عشق را دست کم نگیرید. آنها جمع می شوند و تفاوت بزرگی در زنده نگه داشتن جرقه ایجاد می کنند. شروع به توجه و قدردانی از آنها کنید و ببینید که چه جادویی در رابطه شما آشکار می شود.

۶) عیب های یکدیگر را می پذیرند
بیایید واقع‌بین باشیم. هیچ کس کامل نیست. نه من، نه شما، نه حتی آن زوج هایی که به نظر می رسد همه چیز را فهمیده اند.

زوج هایی که حتی پس از چندین دهه با هم رابطه عاشقانه را قوی نگه می دارند، یاد گرفته اند که این حقیقت را بپذیرند - آنها معایب یکدیگر را می پذیرند. آن‌ها می‌دانند که شریک زندگی‌شان بی‌نقص نیست، و از این بابت مشکلی ندارند.

آنها انتظار کمال ندارند و سعی نمی کنند شریک زندگی خود را تغییر دهند. در عوض، تفاوت‌هایشان را می‌پذیرند و می‌دانند که این ویژگی‌های منحصربه‌فرد است که شخصی را که دوستش دارند بسیار خاص می‌کند.

۷) به وعده های خود عمل می کنند
ثبات و قابلیت اطمینان فوق العاده جذاب است. زوج هایی که دهه ها عاشقانه خود را زنده نگه داشته اند، اهمیت عمل به وعده ها را درک می کنند.

این فقط در مورد چیزهای بزرگ نیست، مانند وفادار ماندن یا حضور در مواقع بحران، بلکه چیزهای کوچک واقعاً مهم هستند، مانند به یاد آوردن شیر خریدن در راه خانه یا حضور به موقع برای شام.

اینها ممکن است پیش پا افتاده به نظر برسند، اما هر وعده وفا شده باعث ایجاد اعتماد می شود و پیوند شما را عمیق تر می کند. همانطور که استفان کاوی نویسنده مشهور آمریکایی گفت: «اعتماد چسب زندگی است. این ضروری ترین عنصر در ارتباط موثر است.»

۸) آنها یکدیگر را نادیده نمی‌گیرند
به راحتی می توانید شریک زندگی خود را نادیده بگیرند، به خصوص پس از اینکه برای مدت طولانی با هم هستند. اما زوج هایی که حتی پس از چندین دهه با هم رابطه عاشقانه قوی دارند هرگز در این دام نمی افتند.

آنها می دانند که عشق یک معامله یکباره نیست، بلکه یک انتخاب روزانه است. آنها تصمیم می گیرند هر روز از شریک زندگی خود قدردانی کنند، نه فقط در موقعیت های خاص.

آنها می گویند "متشکرم" برای چیزهای کوچک. آنها عشق خود را به یکدیگر یادآوری می کنند. آنها هرگز فراموش نمی کنند که شریک زندگی آنها فردی است که به اندازه آنها شایسته احترام و قدردانی است.

این همیشه آسان نیست. همه ما ممکن است فراموش کنیم قدردانی خود را نشان دهیم. اما مهم است که تلاش های آگاهانه انجام دهید تا شریک زندگی خود را نادیده نگیرید.

نادیده گرفته شدن می تواند در طول زمان به شدت آزاردهنده باشد. بنابراین، ارزش او را به همسرتان یادآوری کنید، چرا او را دوست دارید و چقدر برای شما مهم است.

این صداقت و قدردانی خالص می تواند جرقه را حتی پس از چندین دهه با هم زنده نگه دارد. این در مورد ژست های بزرگ یا هدایای گران قیمت نیست. این در مورد قدردانی مداوم است و هرگز عشق شریک زندگی خود را بدیهی نمی گیرید.

عشق یک سفر است نه یک مقصد. پس به یادگیری ادامه دهید، به رشد خود ادامه دهید و مهمتر از همه، به عشق ورزیدن ادامه دهید.

منبع: همشهری آنلاین