تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۰

مدتی است در غرب تهران به‌ویژه محدوده دومین تکه پایتخت، شهروندان شاهد رفع مشکلاتی هستند که مدت‌ها حل‌نشده باقی مانده بود، مشکلاتی که غیرقابل حل به‌نظر می‌رسید.

همشهری - نیلوفر ذوالفقاری: به‌گفته مهدی صالحی، شهردار منطقه ۲ مدیریت شهری برای باز کردن گره‌هایی که سال‌ها در این منطقه دردسر ایجاد کرده بودند، در تلاش است و به‌زودی معضلات دیرینه به طور کامل رفع خواهند شد.

محله فرحزاد/ صدور پروانه ساخت

سال گذشته یکی از چالش‌های همیشگی منطقه فرحزاد بعد از ۹-۸ سال برطرف و پروانه ساختمانی برای این منطقه صادر شد و همزمان ساماندهی روددره فرحزاد نیز بعد از سال‌ها به نتیجه رسید.

محله اسلام‌آباد/ خانه‌ها سنددار می‌شوند

خانه‌های بدون سند روددره اسلام‌آباد به معضل ۵۰ ساله تبدیل شده بود اما با پیگیری‌های انجام شده از سوی شورای شهر و کمیسیون ماده ۵، ساخت مراکز خدماتی و فرهنگی آغاز شده تا این محله به یک محله الگو تبدیل شود. شهروندانی که در خانه‌های بدون سند و ناایمن اسلام‌آباد زندگی می‌کنند به‌زودی در واحدهای ایمن و سنددار زندگی خواهند کرد.

بلوار شهید پاک‌نژاد / تبدیل معبر به پیاده‌راه

سرانجام در این دوره مدیریت شهری، بلوار شهید پاک‌نژاد از میدان صنعت تا بلوار دادمان پس از ۱۱ سال آزادسازی شد. در این مسیر ساماندهی صورت گرفته و بلوار به عرصه عمومی و پیاده‌راه (پلازا) تبدیل خواهد شد.

میدان کوثر / آزادسازی معبر

از ۱۷ سال پیش ۱۱ متر از عرض بلوار دریا در میدان کوثر، به‌دلیل ریزش در سال ۱۳۸۶، تصرف شده بود و مردم هنگام تردد دچار مشکل بودند. ولی امسال این عرصه به‌عنوان حق شهر پس گرفته و بهسازی شد.

میدان کتاب/ میدان هوشمند

طبق مصوبه شورای ترافیک کشور، میدان کتاب در طرح ساماندهی باید به چهارراه هوشمند تبدیل شود. یکی از عرصه‌های بازگشته به شهر در منطقه ۲ همین‌جاست.

منبع: روزنامه همشهری