تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۴

در وضعیتی که جامعه جهانی در سکوت به‌سر می‌برد و واکنش چندانی نسبت به جنایات اسرائیل ندارد، رژیم اشغالگر صهیونیستی دستور کار خود را با کشتار، ترور و تخریب پیش می‌برد.

به گزارش همشهری آنلاین، ‌حسن هانی‌زاده؛ تحلیلگر مسائل منطقه در روزنامه همشهری نوشت؛

۱-جنایت اخیر رژیم اشغالگر صهیونیستی در حمله به مدرسه منطقه الدراج در شرق غزه، اقدامی روشن در راستای نسل‌کشی فلسطینیان است که از سوی نظامیان و سران صهیونیستی از ابتدای درگیری ۱۰ماهه پیگیری می‌شود. این مکان که مدرسه «تابعین» نام دارد و زیرمجموعه تشکیلات وابسته به سازمان ملل است، ملجأ و مأمنی برای صدها فلسطینی آواره به‌حساب می‌آمد و از تراکم جمعیتی بالایی برخوردار بود که اسرائیلی‌ها در سحرگاه شنبه حوالی نماز صبح، آن را به وحشیانه‌ترین شکل ممکن بمباران کردند و موجب به شهادت رسیدن تعداد زیادی از مردم غزه شدند.

۲-در وضعیتی که جامعه جهانی در سکوت به‌سر می‌برد و واکنش چندانی نسبت به جنایات اسرائیل ندارد، رژیم اشغالگر صهیونیستی دستور کار خود را با کشتار، ترور و تخریب پیش می‌برد. اسرائیل در فاز جدیدی از اقدامات خصمانه خود به ترور شخصیت‌های برجسته مقاومت روی آورده و در کنار آن، بار دیگر کشتار مردم غزه را با جدیت پیگیری می‌کند و البته از رهگذر این سبعیت، اهدافی را نیز دنبال می‌کند.

۳-رژیم صهیونیستی این روزها ماشین کشتار خود را محدود به سرزمین‌های اشغالی نکرده، فراتر از آن با زیرپا گذاشتن و نقض حقوق و قواعد بین‌المللی به خاک سایر کشورهای منطقه نیز تعدی و جنایات خود را وارد مرحله دیگری کرده است. بمباران شهر الحدیده یمن توسط صهیونیست‌ها یکی از این اقدامات خصمانه و جنایت‌آمیز اسرائیل است. ترور سران مقاومت در سوریه، لبنان و ایران هم مصادیق دیگری از جنایت جدید صهیونیست‌هاست.

۴-اما سؤال مهم این است که شدت گرفتن دگرباره جنایات اسرائیل با چه هدفی دنبال می‌شود؟ در پاسخ باید گفت رژیم صهیونیستی و شخص بنیامین نتانیاهو با توجه به وضعیت حال حاضر منطقه و فشاری که از جهات مختلف روی اوست، سعی دارد با این بمباران‌ها و ترورهای پی‌درپی، رعب و وحشت را بین فلسطینیان و مردم‌محور مقاومت به‌وجود آورد تا از این طریق، نسبت به تقابل ملل مسلمان در مقابل خود بازدارندگی ایجاد کند.

۵-در جبهه داخلی وضعیت نتانیاهو و دولت اسرائیل بسیار شکننده است و با جنایات اخیر می‌کوشد خود را دست‌کم از چنبره چالش‌های داخلی برهاند. از یک هفته پیش و بعد از ترور اسماعیل هنیه شرایط در اراضی اشغالی دگرگون شده، به شکلی که اکثر پروازها به فرودگاه بن گوریون در تل‌آویو لغو شده است. صهیونیست‌ها به فروشگاه‌ها هجوم می‌برند و تا جایی که می‌توانند موادغذایی ذخیره می‌کنند؛ این درحالی است که بیش از یک‌میلیون صهیونیست‌ در شمال اراضی اشغالی حدود یک‌هفته است که در پناهگاه‌ها به‌سرمی‌برند.

۶-تا زمانی که جامعه جهانی درخصوص وضعیت فعلی فلسطین و جنایات بی‌حد و مرز رژیم صهیونیستی سکوت اختیار کند و واکنشی نشان ندهد، این اقدامات اسرائیل با قوت خود باقی خواهد ماند؛ چراکه شرایطی در جامعه جهانی حکمفرماست که گویی این رژیم از نوعی مصونیت برخوردار است. امروزه با این اقدامات، مردم منطقه و جهان به‌روشنی پی برده‌اند که تنها راه مقابله و پیروزی، جنگ و مقاومت است؛ چراکه هرچه این فاکتور کم‌رنگ‌تر شود، از آن سو جنایات و تعرض‌های اسرائیل افزایش پیدا خواهد کرد.

منبع: روزنامه همشهری