رسانه‌های رژیم اسرائیل به نقل از تحلیلگران و ناظران نوشت که انتخاب یحیی سنوار به جانشینی اسماعیل هنیه، منجر به افزایش قدرت او شده و سیاست ترور تل‌آویو علیه رهبران و فرماندهان مقاومت اوضاع را برای اشغالگران بدتر خواهد کرد.

به گزارش همشهری‌آنلاین، روزنامه معاریو رژیم اسرائیل امروز یکشنبه به نقل از رئیس سابق بخش اسرا و مفقودی‌های در موساد این رژیم نوشت که یحیی السنوار، رئیس جدید دفتر سیاسی حماس نه‌تنها ضعیف نشده، بلکه قدرت او در این جنبش بیشتر نیز شده است.

رامی ایگرا گفت: ما فکر می‌کردیم کار یحیی سنوار تمام شده است (اشاره به کشته شدن او در حملات به غزه) ولی الان مشخص شده است که او به ریش همه ما می‌خندد؛ چرا که قدرتش بیشتر شده و برعکس همه ارزیابی‌ها، تضعیف نشده است.

روزنامه هاآرتص نیز به نقل از دو نویسنده و تحلیل گر در کارایی ترورهای رژیم اسرائیل علیه رهبران مقاومت تشکیک کرد و نوشت: آیا ترورهای اسرائیل به طور کلی، منجر به تغییر در سیاست‌های محور ایران (محور مقاومت) خواهد شد یا نه؟ اگر حتی منجر به تغییر شود، این ترورها این سیاست‌ها را به سمت بدتر شدن سوق خواهد داد برای اینکه محور ایران بر نبرد و درگیری [با اسرائیل] اصرار خواهد کرد.

یدیعوت آحارونوت رژیم اسرائیل نیز نوشت که حزب الله به دنبال پاسخ به ترور فرمانده شهید خود فؤاد شکر است و «هرگز» نقشه‌های خود را تغییر نخواهد کرد.

رادیو ارتش رژیم اسرائیل نیز بعد از حملات پهپادی اخیر حزب الله به شمال فلسطین که آخرین آن شب گذشته بود، نوشت: در چارچوب آماده شده برای [مقابله] با پاسخ حزب الله، ارتش تعداد پهپادهای گشت زنی خود بر فراز آسمان لبنان را افزایش داده تا در صورت شلیک موشک (پاسخ موشکی به ترور شهید شکر)، فورا آن را شناسایی و رهگیری کند.

منبع: تسنیم